درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • bogartfilm

    bogartfilm

  • /bogartfilm.com/

    /bogartfilm.com/

  • Sabrina

    Sabrina

  • The Maltese Falcon

    The Maltese Falcon

  • https://bogartfilm.com/

    https://bogartfilm.com/

  • 1 کتاب 3 فیلم ، شبهای روشن

    1 کتاب 3 فیلم ، شبهای روشن

  • نقد و تحلیل سریال اوزارک، سریعتر و سرحال تر

    نقد و تحلیل سریال اوزارک، سریعتر و سرحال تر

  • سکانس پلان

    سکانس پلان

  • https://moviedoc.ir/wp-content/uploads/2020/05/MV5BZjg5OGUxMzMtZDVjOC00YzQ0LWE4ZTYtZWFlOTM4ODg2Y2ZjXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_SX1777_CR001777755_AL_-1024x435.jpg

    https://moviedoc.ir/wp-content/uploads/2020/05/MV5BZjg5OGUxMzMtZDVjOC00YzQ0LWE4ZTYtZWFlOTM4ODg2Y2ZjXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_SX1777_CR001777755_AL_-1024x435.jpg

  • فیلم سینمایی 1917 سکانس پلان باشکوه اما کم محتوا

    فیلم سینمایی 1917 سکانس پلان باشکوه اما کم محتوا

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
معرفی ده فیلم برتر ژانر جنایی
  • تاریخ ارسال : یکشنبه 24 فروردین 1399
  • بازدید : 29 مشاهده

قبل از معرفی ده فیلم برتر ژانر جنایی اول به سراغ تعریف و مشخصاتی از این ژانر برویم. فیلم جنایی نام نوعی از ژانرهای سینمایی است. فیلمی که در آن جستجوی شخصیت اصلی فیلم، که معمولاً کارآگاه یا مأمور پلیس یا روزنامه‌نگار یا وکیل است، به افشای اسرار یک جنایت منتهی می‌شود. این فیلم‌ها به تاریخچه‌های واقعی جنایت‌ها، یا اقتباس از داستان‌های جنایی تبهکاران و جنایتکاران مافیا و… می‌پردازند. این ژانر شامل هفت زیر ژانر یا گونه هست. جنایی دلهره‌آور . جنایی ترسناک . نوآر . جنایی حقیقی . دزدی . کارآگاهی . mob . از نام همه زیر ژانر ها پیداست هر کدام در مورد چه چیزی هستند. اما mob. به فیلم هایی گفته میشوند که گنگستری اصیل هستند که نوعی دستگاه مافیا را شامل می‌شوند. بسیاری از آنها جنبهٔ اقتباسی دارند.

معرفی ده فیلم برتر ژانر جنایی

ده فیلم برتر ژانر جنایی

10- شهر خدا City of God ده فیلم برتر ژانر جنایی

فیلم تحسین شده  فرناندو میرلس کارگردان برزیلی. این فیلم به حق لایق تحسین است. فیلم شهر خدا داستان خشونت هولناکی است که در دهه 60 تا 80 میلادی در ریو دوژانیرو برزیل در حال وقوع است. صحنه هایی در این فیلم وجود دارد که با یک بار دیدن آن هرگز از ذهنتان محو نمیشود. خشونت یکی از مسائل دنیای مدرن ماست. خشونت بر علیه کودکان نوعی از خشونت موجود دنیای ماست. خشونت کودک علیه کودک شاید منزجر کننده ترین و آخرین پله خشونت است که هر انسانی را آزار میدهد.

فیلم شهر خدا تا روز ها میتواند ذهن شما را درگیر خودش کند.

این فیلم در چهار رشته جوایز اسکار سال 2002 نامزد شد. رشته های بهترین کارگردانی. بهترین فیلمبرداری. بهترین تدوین فیلمبهترین فیلم‌نامه اقتباسی اما هیچ یک از جوایز را به دست نیاورد.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 21 قرار دارد.

کارگردان : Fernando Meirelles

هنرپیشه ها : Alexandre Rodrigues. Leandro Firmino

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


9- بعدازظهر سگی Dog Day Afternoon ده فیلم برتر ژانر جنایی

بعد از ظهر سگی را میتوان در معرفی ده فیلم برتر ژانر جنایی جای داد. البته این فیلم سینمایی در ژانر دیگر هم قرار میگیرد. بعد از ظهر سگی یک فیلم صرفا جنایی نیست. یک فیلم اجتماعی است اما مضمون اول فیلم سرقت از بانک است. اگر این فیلم در لیست معرفی ده فیلم برتر ژانر جنایی نبود در حقش کم لطفی میشد. این فیلم یکی از ماندگار ترین بازی های  آل پاچینو و جان کازال است.

بعد از ظهر سگی داستان مردی به نام سانی، با بازی آل پاچینو، را روایت می‌کند که برای خرج عمل معشوق دوجنسهاش، با بازی کریس ساراندون، به کمک دوستش ساول، با بازی جان کازال، دست به سرقت بانک می‌زند، که به گروگان‌گیری و توجه پلیس اف‌بی‌آی، رسانه‌ها و مردم می‌انجامد.

این فیلم در مراسم اسکار 1975نامزد هفت جایزه اسکار شد اما تنها برنده اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال شد.

کارگردان : Sidney Lumet

هنرپیشه ها : Al Pacino. John Cazale. Penelope Allen

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


8- راشومون Rashomon ده فیلم برتر ژانر جنایی

داستان عدم قطعیت در همه چیز. هیچ چیز قطعی نیست حتی آنچه را که به چشم دیده ایم. داستان فیلم سینمایی راشومون داستان ساده ای است اما همین داستان ساده حرف های عمیقی دارد.  آکیرا کوروساوا  داستان فیلمش را به گونه ای تعریف میکند که هیچ وقت نتوانیم اصل واقعیت را بفهمیم. کوروساوا از ما میخواهد در مورد دنیای خودمان بیندیشیم. آیا تمام چیز هایی که ما فکر میکردیم درست هستند همچنان درست هستند؟ زاویه نگاه ما باعث برداشت غلط ما نشده است ؟این فیلم ارزش چند بار دیدن را دارد.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 125 قرار دارد.

کارگردان : Akira Kurosawa

هنرپیشه ها : Toshirô Mifune. Machiko Kyô. Masayuki Mori

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس

 


7- صورت‌زخمی Scarface ده فیلم برتر ژانر جنایی

وقتی بخواهیم راجب فیلم صورت زخمی صحبت کنیم کمی باید محتاط باشیم. اگر من بگویم یکی از زیباترین فیلم های ساخته شده در سینما آیا واژه زیبا مورد قبول است؟ آیا این فیلم زیباست ؟ در معرفی ده فیلم برتر ژانر جنایی مطمئنا یکی از آثار شاخص ژانر جنایی صورت زخمی است. ال پاچینو در این فیلم یکی از ماندگار ترین شخصیت های تاریخ سینما را با هنرنمایی اش به نمایش گذاشته است. به جای واژه زیباترین شاید باید از واژه ماندگار ترین استفاده کرد.

اگر بخواهید شاخص بودن دست اندرکاران فیلم را بسنجید همین بس که این فیلم  در سال ۱۹۸۳ میلادی به کارگردانی برایان دی پالما، نویسندگی الیور استون و بازی آل پاچینو ساخته شده است.

این فیلم به افرادی که مواد مخدر را ترک کرده اند به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود. میزان خشونت فیلم نیز بسیار زیاد است.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 105 قرار دارد.

کارگردان : Brian De Palma

هنرپیشه ها : Al Pacino. Michelle Pfeiffer. Steven Bauer

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


6- لئون حرفه‌ای Léon: The Professional ده فیلم برتر ژانر جنایی

فیلمی به نویسندگی و کارگردانی لوک بسون محصول سال ۱۹۹۴. شاید جالب باشد که تم اصلی این فیلم یعنی دختر تنها در میان آدم کش ها در بیشتر فیلم های لوک بسون به تصویر کشیده میشود اما هیچ وقت هیچ کدام از فیلم های قبل و بعد به اندازه این فیلم خوش ساخت و زیبا نبوده اند. در حقیقت لوک بسون خودش را مدام تکرار میکند تا به موفقیت فیلم لئون برسد اما همچنان از تکرار بهترین حالت خودش ناتوان است.  این فیلم به عنوان بهترین فیلم ژان رنو نیز شناخته میشود اما این پایان کار نیست. ناتالی پورتمن دختر بچه معصوم این فیلم بعد از اکران فیلم و استقبال جهانی مردم و منتقد ها تبدیل به یک ستاره گردید. البته که مثل لوک بسون ما همچنان ناتالی پورتمن را به عنوان ماتیلدا میشناسیم با اینکه تعداد زیادی فیلم بعد از لئون داشته است.

گری اولدمن نیز یکی از بهترین بدمن های تاریخ سینما را به تصویر کشیده است.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه  31  قرار دارد.

کارگردان : Luc Besson

هنرپیشه ها : Jean Reno. Gary Oldman. Natalie Portman

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


5- مخمصه Heat ده فیلم برتر ژانر جنایی

فیلمی است آمریکایی در ژانر جنایی و اکشن به نویسندگی و کارگردانی مایکل مان و تهیه‌کنندگی آرت لینسون. در این فیلم آل پاچینو و رابرت دنیرو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مخمصه اولین فیلمی بود که رابرت دنیرو و آل پاچینو در مقابل یکدیگر در سکانس‌هایی بازی کردند. البته ۲۱ سال قبل هردو در قسمت دوم فیلم پدرخوانده به ایفای نقش پرداخته بودند ولی در هیچ قسمتی از این فیلم در مقابل یکدیگر قرار نمی‌گرفتند.در فیلم پاچینو و دنیرو حدود ١٥ دقیقه در مقابل یکدیگر قرا می‌گیرند و این رویارویی دو غول بزرگ سینما در قرن ٢٠ را بسیاری از صاحبنظران و منتقدان فیلم و سینما رویارویی دو سبک مهم بازیگری یعنی سبک برون گرای پاچینو و سبک درون گرای دنیرو دانسته‌اند که در نوع خود یک کلاس بازیگری است.

شاه سکانس فیلم در حقیقت رویارویی پاچینو و دنیرو در این فیلم است. شاید در حال حاضر خیلی ها بگویند این دو نقش های زیادی بعد از این فیلم در کنار یکدیگر بازی کرده اند اما فیلم مخمصه زمانی ساخته شد که این دو بازیگر در اوج حرفه ای خود بودند. در زمان فیلمبرداری در زمانی که دنیرو و پاچینو در مقابل یکدیگر نشستند برای دقایقی تمام عوامل پشت صحنه فقط به تماشا اییستادند و کار را رها کردند و کارگردان همه را به خودشان آورد که زمان تماشا نیست زمان فیلمبرداری است.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 123 قرار دارد.

کارگردان : Michael Mann

هنرپیشه ها : Al Pacino. Robert De Niro. Val Kilmer

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


4-  در بروژ In Bruges ده فیلم برتر ژانر جنایی

در بروژ فیلمی نیست که بتوان به راحتی در مورد آن صحبت کرد. بعضی ها فکر میکنند فیلمنامه فیلم خیلی پراکنده است اما من میگویم بیش از آنچه بشود راجبش فکر کرد چفت و بست های محکی دارد. تکلیف خود فیلم با خودش روشن است و این مخاطب است که باید زحمت بدهد به خودش و ذهنش کلیشه ای خودش را کنار بگذارد تا بتواند یک فیلم به معنای واقعی کلمه مدرن را تماشا کند. وقتی بخواهید فیلم را در یک ژانر جای دهید فیلم از ژانر بیرون میزند. وقتی بخواهید فیلم را کمدی بدانید خون به چهره یکی از شخصیت های فیلم می پاشد. اگر بخواهید جنایی بدانید فیلم شما را با یک دیالوگ به خنده می اندازد.

انتخاب بازیگر ها در این فیلم فوق العاده است. صحنه هایی که با هوشمندی تمام نوشته و ساخته شده است یک اثر مدرن و به گفته بعضی ها پسا مدرن به شما عرضه میکند.

یکی از بدیع ترین صحنه های فیلم لحظه خودکشی کالین فارل است  و همکارش برندان گلیسون که میخواهد با اسلحه جلوی خودکشی او را بگیرد. در یک صحنه خاص مخاطب هم خنده اش گرفته و هم نگران است و هم غمگین.

کارگردان : Martin McDonagh

هنرپیشه ها : Colin Farrell. Brendan Gleeson. Ciarán Hinds

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


3- مظنونین همیشگی  The Usual Suspects ده فیلم برتر ژانر جنایی

مظنونین همیشگی فیلمی جنایی به کارگردانی برایان سینگر و نویسندگی کریستوفر مک‌کوری محصول سال ۱۹۹۵ ایالات متحدهٔ آمریکا است. بازیگران اصلی این فیلم استیون بالدوین، گابریل بیرن، بنیسیو دل تورو، کوین پولاک، چاز پالمینتری، پیت پاستویت و کوین اسپیسی می‌باشند. این فیلم در زمان خود برنده جوایز متعددی از جمله دو جایزهٔ اسکار شد. یکی برای بازی کوین اسپیسی در نقش مکمل و دیگری برای مک کوری برای فیلمنامه. این فیلم داستان پر پیچ و خمی دارد . فیلم به حالت فلش بک داستانش را میگوید. تنها نقطه ضعف فیلم که مطمئنا نقطه ضعف نیست این است که شما فقط یکبار میتوانید فیلم را ببینید. لذت دیدن فیلم در بار اول مانند خاطره ای خوش است از یک سفر رویایی.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 32 قرار دارد.

کارگردان : Bryan Singer

هنرپیشه ها :Kevin Spacey. Gabriel Byrne. Chazz Palminteri

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


2- سکوت بره‌ها The Silence of the Lambs ده فیلم برتر ژانر جنایی

یک فیلم دلهره‌آور ترسناک روانشناختی به کارگردانی جاناتان دمی محصول سال ۱۹۹۱ ایالات متحده آمریکا است که بازیگرانی همچون جودی فاستر، آنتونی هاپکینز و اسکات گلن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ توماس هریس (۱۹۸۸ میلادی) ساخته‌شده و به هانیبال لکتر، نابغهٔ روان‌پزشکی، آدم‌خوار و آدم‌کش زنجیره‌ای می‌پردازد.

این فیلم در سال 1995 پنج جایزه اصلی اسکار را به خانه برد.جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای آنتونی هاپکینز. جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای جودی فاستر . جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی برای تد تلی . جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای جاناتان دمی و جایزه اسکار بهترین فیلم .

برای این فیلم قسمت دومی نیز ساخته شد که به هیچ عنوان ارزش قسمت اول را نداشت

یک سریال نیز بر اساس زندگی هانیبال لکتر ساخته شده است که آن هم ارزش چندانی در مقابل این فیلم ندارد.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 23 قرار دارد.

کارگردان : Jonathan Demme

هنرپیشه ها : Jodie Foster. Anthony Hopkins. Lawrence A. Bonney

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس 


1- هفت Seven  ده فیلم برتر ژانر جنایی

قاتل با ایمان که قتل های خود را بر اساس هفت گناه کبیره طرح‌ریزی کرده‌است: شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت. ستاره‌های این فیلم را برد پیت و مورگان فریمن، به همراه گوئینت پالترو، رونالد لی ارمی، جان کریستوفر مک‌گینلی، و کوین اسپیسی تشکیل می‌دهند. کارگردانی فیلم را دیوید فینچر بر اساس فیلم‌نامه‌ای از اندرو کوین واکر انجام داده‌است.

فیلمبرداری فیلم توسط داریوش خنجی به صورت دوربین روی دست فیلمبرداری شده است. آهنگساز فیلم هاوارد شور آهنگساز برجسته هالیوودی است. کارگردان فیلم دیوید فینچر. همه اینها را کناری بگذارید زیرا مهمترین وجه فیلم هفت فیلمنامه فوق العاده فیلم است.  اندرو کوین واکر  یکی از بهترین فیلمنامه های تاریخ سینما را نوشته است به صورتی که شما در پایان فیلم کاملا خلع سلاح میشوید.

کوین اسپیسی بدون شک یکی از بهترین بازی هایش را در این فیلم انجام داده است و نقش او یکی از بهترین نقش منفی های تاریخ سینماست.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 20 قرار دارد.

کارگردان : David Fincher

هنرپیشه ها : Morgan FreemanBrad PittKevin Spacey

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس 

در پایان نقل قولی از ارنست همینگوی را می‌شنویم : «جهان جای خوبی است؛ و ارزش جنگیدن را دارد... من با قسمت دومش موافقم.»

https://moviedoc.ir/

پست شماره 40
صد سال سینما: ده فیلم برتر سال 1921 صفحه اصلی صد سال سینما: ده فیلم برتر سال 1921
  • تاریخ ارسال : جمعه 22 فروردین 1399
  • بازدید : 32 مشاهده

صد سال سینما: ده فیلم برتر سال 1921. بدون شک یکی از مهمترین فیلم های تاریخ سینما در سال 1921 ساخته شده است. فیلم سینمایی پسربچه به کارگردانی چارلی چاپلین در این سال ساخته شد. این فیلم تاثیر مستقیم بر سینمای بعد از خودش گذاشت. فیلمی طنز اما با مفاهیم عمیق انسانی. اعتراض به سیستم. اعتراض به خشونت. این فیلم کمدی است اما در فیلم صحنه هایی وجود دارد که ممکن است اشک شما را در بیاورد. سال 1921 در تاریخ سینما یک فیلم مهم دیگر هم دارد. فیلم کالسکه شبح به کارگردانی ویکتور شوستروم و با فیلمنامه سلما لاگرلوف اولین نویسنده زنی که جایزه نوبل ادبیات را برده است نیز ساخته شده است.

فیلم مهم دیگر سال 1921 ساخته  یکی از معروفترین سینماگران اکسپرسیونیست آلمانی بود. فیلمی صامت در ژانر فانتزی، رمانتیک و اکسپرسیونیسم آلمانی به کارگردانی فریتس لانگ با الهام از افسانهٔ فولکور هندی سویرتی است که در سال ۱۹۲۱ منتشر شد. فیلم داستان زنی را دنبال می‌کند که از وصال دوبارهٔ معشوق مرده‌اش ناامید است. همچنین سه داستان تراژیک عاشقانه را دنبال می‌کند که در شهری از خاور میانه، ونیز ایتالیا و امپراتوری چین اتفاق می‌افتند. از بازیگران آن می‌توان به برنهارد گوتزکه، پل بینسفت و لوئیس برودی اشاره کرد.

دیوید  وارک  گریفیث در این سال فیلم سینمایی Orphans of the Storm را نیز ساخته است.

صد سال سینما: ده فیلم برتر سال 1921

1921

1-The Kid صد سال سینما 1921

یکی از شاخص ترین آثار کمدی تاریخ سینما

Director: Charles Chaplin
Writers:Charles Chaplin
Stars:Charles Chaplin. Edna Purviance. Jackie Coogan
IMDB                تریلر

این فیلم در جدول 250 فیلم برتر تاریخ سینما رتبه 101 را دارد.

 


2- The Phantom Carriage صد سال سینما 1921

Director: Victor Sjöström

Writers: Selma Lagerlöf. Victor Sjöström

Stars: Victor Sjöström. Hilda Borgström.Tore Svennberg

IMDB                تریلر

 


3- Destiny  صد سال سینما 1921

فیلمی صامت در ژانر فانتزی، رمانتیک و اکسپرسیونیسم آلمانی به کارگردانی فریتس لانگ با الهام از افسانهٔ فولکور هندی سویرتی است که در سال ۱۹۲۱ منتشر شد. فیلم داستان زنی را دنبال می‌کند که از وصال دوبارهٔ معشوق مرده‌اش ناامید است. همچنین سه داستان تراژیک عاشقانه را دنبال می‌کند که در شهری از خاور میانه، ونیز ایتالیا و امپراتوری چین اتفاق می‌افتند. از بازیگران آن می‌توان به برنهارد گوتزکه، پل بینسفت و لوئیس برودی اشاره کرد.

Director: Fritz Lang

Writers: Fritz LangThea von Harbou

Stars: Bernhard Goetzke. Lil Dagover. Walter Janssen

IMDB                تریلر

 


4- Orphans of the Storm  صد سال سینما 1921

Director: D.W. Griffith

Writers: Adolphe d'Ennery

Stars: Lillian Gish. Dorothy Gish. Joseph Schildkraut

IMDB                تریلر

 


5- The Sheik صد سال سینما 1921

یک فیلم صامت آمریکایی در سبک رمانتیک و درام به کارگردانی جورج ملفورد است که در سال ۱۹۲۱ منتشر شد. البته دلیل شهرت این فیلم به دلیل هنرپیشه آن رودولف والنتینو. او با بازی در نقش یک قهرمان آرژانتینی در فیلم «چهار سوار آخرالزمان» یک‌شبه به مقام یک ستاره رسید. او با فیلم‌هایی چون خون و شن و  شیخ شهرتی فراتر از تصور پیدا کرد و بخصوص میان زنان محبوبیت بسیار داشت. والنتینو در ۳۱ سالگی بر اثر پریتونیت درگذشت. مرگ ناگهانی او لس آنجلس را به حال تعطیل درآورد. هزاران نفر در مراسم تشییع جنازه والنتینو شرکت کردند. او تقریبا اولین سوپر استاری بود که دنیای سینما به مردم شناساند و خیلی زود هم او را از دنیای هنر گرفت.

Director: George Melford

Writers: Edith Maude Hull

Stars: Rudolph Valentino. Agnes Ayres. Ruth Miller

IMDB                تریلر

 


6-The Four Horsemen of the Apocalypse صد سال سینما 1921

Director: Rex Ingram

Writers: Vicente Blasco IbáñezJune Mathis

Stars: Rudolph Valentino.Alice Terry. Pomeroy Cannon

IMDB                تریلر

 


7- The Queen of Sheba صد سال سینما 1921

Director:J. Gordon Edwards

Writers: Virginia Tracy

Stars: Betty Blythe. Fritz Leiber. Claire de Lorez

IMDB               تریلر

 


8 - Camille صد سال سینما 1921

Director: Ray C. Smallwood

Writers:Alexandre Dumas fils .June Mathis )

Stars: Rudolph Valentino. Rex Cherryman. Arthur Hoyt

IMDB               تریلر

 


 

 

9- The Three Musketeers صد سال سینما 1921

Director: Fred Niblo

Writers: Alexandre Dumas

Stars: Adolphe Menjou. Mary MacLaren. Nigel De Brulier

IMDB               تریلر

 


 

10- The Wild Cat صد سال سینما 1921

Director: Ernst Lubitsch

Writers: Hanns Kräly. Ernst Lubitsch

Stars:Pola Negri. Victor Janson. Paul Heidemann

IMDB               تریلر


صد سال سینما: ده فیلم برتر سال 1920

پنج سکانس پلان درخشان تاریخ سینما
  • تاریخ ارسال : پنجشنبه 21 فروردین 1399
  • بازدید : 40 مشاهده
معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن ، ۱۰ ژانر ۱۰ فیلم
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 20 فروردین 1399
  • بازدید : 36 مشاهده

معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن ، ۱۰ ژانر ۱۰ فیلم

 

معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن کار سختی است. تعریفی که از ژانر اکشن میشود اینگونه است.فیلم اکشن یا فیلم حادثه‌ای، یکی از ژانرهای فیلم است که در آن یک یا چند قهرمان اصلی با مجموعه‌ای از درگیری‌های فیزیکی، رزمی و جنگی روبرو می‌شوند. قهرمان اصلی فیلم برای پیروزی باید بر دشمنان خود غلبه کند. دوران رشد فیلم‌های ژانر اکشن بیشتر در دهه ۱۹۷۰ بوداست . اما این تعریفی که از ژانر اکشن میکنند خیلی ساده است. شاید تعریف دقیقی نتوان از این ژانر انجام داد. شاید بهترین کار توصیف حالت مخاطب است در یک جمله. فیلمی که مخاطب در زمان دیدنش در بدنش آدرنالین ترشح میشود. احتمالا بگویید این تعریف خیلی کلی است اما این یک تعریف نیست . این یک توصیف است.

در معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن سعی میکنیم فیلم هایی که فقط دارای صحنه هایی هیجان انگیز هستند را معرفی نکنیم. سعی میکنیم فیلم های برتر ژانر اکشن را به گونه ای انتخاب کنیم که آن فیلم ها کمی تفکر بر انگیز باشند. البته که در لیست ما فیلم هایی که این فاکتور را ندارند نیز گنجانده شده است.ذات این سینما وابستگی زیادی به فتح گیشه دارد. به صورتی که با ساخت یک فیلم پرفروش همیشه سعی در ساخت دنباله آن وجود دارد.

از هنرپیشه های معروف ژانر اکشن میتوان به این موارد اشاره کرد.

[caption id="attachment_891" align="alignnone" width="900"]معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن نمایی از فیلم مد مکس جاده خشم[/caption]

قبل از اینکه به سراغ معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن برویم ذکر این نکته لازم است. هر کدام از شما دوستان با تعدادی از این فیلم های اکشن در این لیست مخالفید و جایگزین هایی دارید که شاید از دید شما فیلم های اکشن قوی تری هستند. این لیست فیلم های اکشنی است که برای شخص من جالب بوده است و لیست شما مطمئنا متفاوت است.


10-  مکس دیوانه Mad Max معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

فیلم سینمایی مکس دیوانه را با دنباله چهارم آن مکس دیوانه: جاده خشم همه می شناسند. اما واقعیت این است که بهترین فیلم این چهارگانه قسمت اول این مجموعه است. فیلم سینمایی مد مکس در جهان پسا آخر الزمانی سپری میشود که تمدن بشری نابود شده است و تا چشم کار میکند بیابان است. قسمت اول این فیلم در زمان خودش سر و صدای زیادی به پا کرد و فروش زیادی هم داشت به طوری که دو دنباله برای آن ساخته شد. فیلمی در ژانر اکشن و علمی–تخیلی به کارگردانی جرج میلر  که در سال ۱۹۷۹ منتشر شد. مل گیبسون بازیگر اصلی این فیلم است. فیلم های مکس دیوانه ۲ و مکس دیوانه: در آن سوی تاندردوم نیز به بازیگری میل گیبسون در سال ۱۹۸۱ و ۱۹۸۵ ساخته شده است.

در تمام چهار قسمت فیلم بحران آب در کره زمین به خوبی نمایش داده شده است.

شاید باید به طرفداران قسمت چهارم حق داد که فیلم آخر را پسندیده اند اما دیدن قسمت اول این فیلم خالی از لطف نیست.

قسمت اول : Mad Max 1979

قسمت دوم : Mad Max 2: The Road Warrior

قسمت سوم : Mad Max Beyond Thunderdome

قسمت چهارم : Mad Max: Fury Road

کارگردان : George Miller

هنرپیشه ها : Mel Gibson. Joanne Samuel. Hugh Keays-Byrne

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb       Metacritic       Rottentomatoes         تریلر فیلم        گالری عکس        موسیقی متن         باکس آفیس


9- نابودگر ۲: روز داوری Terminator 2: Judgment Day   معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

اولین خصوصیت فیلم ترمیناتور2 روز داوری این است که اگر از شما بپرسند یک مجموعه فیلم معرفی کنید که قسمت دوم فیلم بهتر از قسمت اول باشد شما سریع  نام ترمیناتور به ذهنتان می آید. این فیلم مثل جنگ ستارگان انقلابی در جلوه های ویژه بود. کارگردان فیلم قبل از آنکه توسط تایتانیک و آواتار شناخته شود توسط ترمیناتور شناخته میشد. جیمز کامرون برای ساخت تایتانیک این مشکل را داشت که وقتی به کمپانی های فیلمسازی مراجعه میکرد مدیران بعد از خواندن فیلمنامه تارتانیک از او سوال می پرسیدند: پس انفجار و تعقیب گریزی ندارد این فیلم ؟

فیلم سینمایی ترمیناتور جنگ بین انسان ها و هوش مصنوعی است که توسط خود انسان خلق شده است.

مجموعه فیلم های نابودگر شش قسمت دارد

اما فقط قسمت دوم فیلم است که ارزش بالایی دارد. احتمالا شما سه قسمت پایانی این مجموعه را دیده باشید اما به شما پیشنهاد میشود قسمت دوم آنرا از دست ندهید.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 36 قرار دارد.

کارگردان : James Cameron

هنرپیشه ها : Arnold Schwarzenegger. Linda Hamilton. Edward Furlong

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


8- تغییر چهره Face/Off معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

در معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن به فیلمی سینمایی بر میخوریم که باعث خوشحالی است علارغم فروش بالایش قسمت دومی برای آن ساخته نشده است.فیلم سینمایی تغییر چهره یک فیلم اکشن و علمی تخیلی ساخته‌شده در سال ۱۹۹۷ و به کارگردانی جان وو است. در این فیلم بازیگرانی همچون جان تراولتا و نیکلاس کیج ایفای نقش کرده‌اند. بودجهٔ تغییر چهره حدود ۸۰ میلیون دلار بود و توانست با فروش بیش از ۲۴۵ میلیون دلار، موفقیت تجاری خوبی به‌دست بیاورد.

جان وو کارگردان چینی قبل از اینکه این فیلم را در هالیوود بسازد فیلم بسیار موفق Hard Boiled در کارنامه خود داشت. فیلم تغییر چهر فیلم کاملی است در ژانر اکشن. تقریبا هر چیزی که از فیلم اکشن توقع دارید در این فیلم وجود دارد. حرکت دوربین در فیلم بسیار زیبا و متناسب با فیلم طراحی شده است و موقعیت های خاصی در فیلم وجود دارد که برای همیشه در ذهن شما باقی میماند.

کارگردان : John Woo

هنرپیشه ها : John Travolta. Nicolas Cage. Joan Allen

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


7- جان سخت  Die Hard معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

انتخاب فیلم جان سخت به یک دلیل کامل مشخص است. قهرمان فیلم نیرو های ماورای طبیعی ندارد. در قسمت یک این مجموعه فیلم  ما با پلیسی سر وکار داریم که مثل یک آدم معمولی است و تنها چیزی که دارد جان سختی اوست. قسمت های بعدی که برای این فیلم ساخته شد به هیچ عنوان کیفیت فیلم اول را نداشت و فقط بخاطر گیشه چهار دنباله برای آن ساخته شد که سیر نزولی کیفیت این مجموعه فیلم کاملا مشخص بود.

این سری فیلم شامل پنج فیلم است

جان‌سخت ۱. جان‌سخت ۲ . جان‌سخت ۳. جان‌سخت ۴ . جان‌سخت ۵ 

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 125 قرار دارد.

کارگردان :  John McTiernan

هنرپیشه ها : Bruce Willis. Alan Rickman. Bonnie Bedelia

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Moviemeter       Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


6- فراری The Fugitive معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

فیلم فراری با بودجه ۴۴ میلیون دلار تولید شد و ۳۶۸ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار فروش کرد. این فیلم با اقتباس از مجموعه تلویزیونی دهه ۱۹۶۰، روی پرده رفت و به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های هریسون فورد تبدیل شد. فیلم فراری نه تنها فروش گیشه ۳۶۹ میلیون دلاری را از آن خود کرد بلکه با امتیاز ۹۴ درصد سایت راتن تومیتوز به یکی از فیلم‌های مورد پسند منتقدان نیز تبدیل شد.

این فیلم هیجان بسیار بالایی دارد و مانند فیلم قبل جان سخت قهرمانش یک سوپر قهرمان نیست بلکه یک آدم معمولی است که با هوش و درایت خودش را از مهلکه نجات میدهد. هریسون فورد و تامی لی جونز بازی های به یاد ماندنی در این فیلم انجام داده اند. تامی لی جونز برای این فیلم برنده اسکار نقش ملکمل مرد شد.

کارگردان :  Andrew Davis

هنرپیشه ها : Harrison Ford. Tommy Lee JonesSela Ward

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Moviemeter       Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


 

5- مأموریت: غیرممکن Mission: Impossible معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

عنوان سری فیلم‌های اکشن جاسوسی آمریکایی که بر اساس مجموعه تلویزیونی به همین نام ساخته شده‌است. تا کنون شش نسخه از این مجموعه به نام‌های مأموریت غیرممکن، مأموریت غیرممکن ۲، مأموریت غیرممکن ۳، مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح و مأموریت غیرممکن: ملت یاغی مأموریت غیرممکن:فال‌اوت ساخته و اکران شده‌است. تام کروز در نقش شخصیت اصلی داستان، مأمور مخفی ایتن هانت در تمام نسخه‌های فیلم حضور دارد.

قسمت اول این فیلم بهترین قسمت این مجمعه فیلم است اما اگر از طرفدارن پر و پا قرص این فیلم باشید مطمئنا قسمت های بعدی نیز برای شما بسیار خوش آیند است.

کارگردان : Brian De Palma

هنرپیشه ها : Tom Cruise. Jon Voight. Emmanuelle Béart

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


 

4- جیمز باند James Bond  معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

سری فیلم‌های جیمز باند، مجوعه‌ای از فیلم‌هایی است که براساس شخصیت داستانی خیالی به نام جیمز باند، مأمور سازمان ام‌ای۶ خلق شده‌است. جیمز باند در داستان بلندی که یان فلیمینگ نوشته بود با ۰۰۷ کدگذاری شده‌بود. نسخه‌های اولیه بر اساس داستان نگارش یافته توسط فلیمینگ و داستان‌های کوتاه بود؛ که البته بعدها دارای خط داستانی مستقل خودش شد. این سری فیلم، به عنوان یکی از طولانی‌ترین سری فیلم‌هایی است که در حال تولید می‌باشد.

در حقیقت معرفی یک فیلم مد نظر ما  در این لیست نیست. شما هر کدام از قسمت های این مجموعه فیلم را ببینید از آن لذت میبرید. به صورت سنتی درگیری در آب و برف و خشکی و همه مرز های جغرافیایی در این فیلم وجود دارد. معمولا این فیلم پایان خوبی دارد اما بعضی وقت ها این سنت نیز شکسته شده است.

برای اینکه یک فیلم از مجموعه 25 فیلم جیمز باند را معرفی کرده باشیم به سراغ قسمتی میرویم که در سال 2020 قرار است اکران شود.

زمانی برای مردن نیست No Time to Die

کارگردان : Cary Joji Fukunaga

هنرپیشه ها : Ana de ArmasDaniel CraigLéa Seydoux

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb           تریلر فیلم        گالری عکس   


3- سرعت  Speed معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

داستان این فیلم به اندازه کافی جذاب است . یک بمب در یک اتوبوس مسافربری درون‌شهری کار گذاشته شده و درصورت کاهش سرعت اتوبوس از حدی معین یا توقف آن، بمب منفجر خواهد شد و مأمور پلیس، جک تراوان (کیانو ریوز)، باید جلوی این انفجار را بگیرد و جان مسافران را نجات دهد. همچنین، آنی پورتر (ساندرا بولاک) به عنوان رانندهٔ اتوبوس به جک تراوان کمک می‌کند. این فیلم از نظر هیجان بسیار خوب کار شده است . شاید جلوه های ویژه فیلم برای حال حاضر کمی ساده باشد اما در زمان خودش جزو بهترین ها بوده است.

این فیلم برنده دو جایزه اسکار در سال 1994 شده است.

کارگردان : Jan de Bont

هنرپیشه ها : Keanu ReevesDennis HopperSandra Bullock

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


 

2- ماتریکس The Matrix معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

فیلمی اکشن علمی-تخیلی آمریکایی استرالیایی، به نویسندگی و کارگردانی واچوفسکی‌ها است که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. در این فیلم بازیگرانی همچون کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری-ان ماس، هوگو ویوینگ، جو پانتولیانو و گلوریا فاستر ایفای نقش می‌کنند. ماتریکس آمیزه‌ای از اکشن، هنرهای رزمی و یک فیلم‌نامه چندلایه است و یک جامعه پادآرمان‌شهر در آینده را به تصویر می‌کشد، که در آن درک واقعیت توسط انسان‌ها در دنیایی ساختگی به نام «ماتریکس» رخ می‌دهد، که به دست ماشین آلات هوشمند برای غلبه بر جمعیت انسان‌ها، شبیه‌سازی شده بود.

فیلم ماتریکس دارای دو دنباله با نام های ماتریکس: بارگذاری مجدد و انقلاب‌های ماتریکس که به هیچ عنوان توصیه نمیشود. هر چقدر ماتریکس یک در مواجهه اکشن و فلسفه خوب عمل کرده است در قسمت های بعد ضعیف تر شده است و متاسفانه در حال حاضر سازندگان آن دی پی ساخت قسمت چهارم آن  هستند.

قسمت دوم ماتریکس صحنه های اکشن خوبی دارد اما قسمت سوم تبدیل شده است به یک بازی کامپیوتری .

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 16 قرار دارد.

این فیلم برنده چهار جایزه اسکار در سال 1999 شده است.

کارگردان : Lana Wachowski . Lilly Wachowski

هنرپیشه ها : Keanu ReevesLaurence FishburneCarrie-Anne Moss

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


1-شوالیه تاریکی  The Dark Knight معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

در معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن مطمئنا فیلم شوالیه تاریکی در صدر لیست بهترین فیلم های اکشن قرار میگیرد. این فیلم سینمایی شاید در خیلی از ژانر های دیگر نیز بگنجد اما مطمئنا اگر آنرا در لیست برترین های اکشن قرار ندهیم به آن کم لطفی کرده ایم. این فیلم صحنه های اکشنش چندان مهم نیست. خود فیلم با فیلمنامه فوق العاده اش و بازی های شاهکارش یکی از بهترین های زمان ماست. مجموعه فیلم های بتمن را فراموش کنید . تعداد زیادی بتمن قبل از این فیلم ساخته شده است و یک دنباله دیگر نیز بعد از این فیلم اما هیچ کدام به هیچ عنوان با این فیلم قابل مقایسه نیستند.

قسمت اول بتمن آغاز می‌کند

قسمت دوم شوالیه تاریکی

قسمت سوم  شوالیه تاریکی برمی‌خیزد

یکی از بهترین بازی های نقش منفی تاریخ سینما توسط هیث لجر در این فیلم خلق شده است.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 4 قرار دارد.

این فیلم برنده دو جایزه اسکار در سال 2008 شده است.

کارگردان : Christopher Nolan

هنرپیشه ها : Christian BaleHeath LedgerAaron Eckhart

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس

مجموعه نوشته های صدسال سینما جهان قصد نقد و بررسی فیلم ها را ندارد. بیشتر قصدش معرفی ده فیلم برتر هر سال است. شاخصه برتر بودن فیلم سال معروف بودن آن فیلم در آن سال است. برای هر سال ده فیلم در نظر گرفته شده است. شروع نوشته صد سال سینما سال 1920 است. این به معنای آن نیست که فیلم های قبل از سال 1920 فیلم های بی ارزش هستند.

1920

1- The Cabinet of Dr. Caligari

ده فیلم برتر سال 1920

مطب دکتر کالیاری فیلمی است دارای دو شاخصه. یک : این فیلم یکی از تأثیرگذارترین آثار سینمای اکسپرسیونیسم آلمان است. دو: این فیلم و فیلم های هم دوره اش ظهور یک دیکتاتور را در بین  جنگ جهانی اول تا جنگ جهانی دوم را پیش بینی میکردند.

Director: Robert Wiene

 

 

 

سکانس پلان هایی که فراموش نمی شوند (قسمت دوم)
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 13 فروردین 1399
  • بازدید : 28 مشاهده

سکانس پلان هایی که فراموش نمی شوند (قسمت دوم)

سکانس پلان های زیادی در سینما ساخته شده است که هر کدامشان جایگاه خاصی در سینما دارند. در سینما برداشتی که به شیوه سکانس پلان صورت میگیرد مشکلات زیادی دارد و نمی شود به راحتی از کنار آن گذشت زیرا تیم کارگردانی و فیلمبرداری و تمام عوامل سینمایی زحمتشان در برداشت سکانس پلان چند برابر میشود.سکانس پلان هایی که فراموش نمی شوند تعدادشان به قدری زیاد است که با انتخاب پنج عدد و ده عدد هرگز لیست تکمیل نمیشود.


سکانس پلان

سکانس پلان چیست ؟

در صنعت فیلمسازی به آن برداشت بلند یا نمای بلند هم گفته میشود .سکانس پلان را به یک پلان می‌گویند که نسبت به یک پلان معمولی دارای مدت زمان بسیار طولانی‌تری است. در واقع برخلاف رسم معمول در سینما که پلان‌ها در مرحله تدوین کات می‌خورند، دربرداشت بلند، صحنه به صورت یک‌تکه فیلم‌برداری می‌شود و در آن هیچ کاتی وجود ندارد. در صنعت فیلم سازی به آن در زبان انگلیسی Long take  نیز گفته میشود.

در توضیح سکانس پلان به صورت کامل در نوشته سکانس پلان هایی که فراموش نمی شوند  توضیح دادیم و تاریخچه ای مختصر در مورد آن صحبت کردیم.

از اونجایی که سکانس پلان های تاریخ سینما به قدری زیاد است که سخت میشود از آن ها یک لیست پنج تایی انتخاب کرد تصمیم گرفتم بعد از آن پنج سکانس پلان ،پنج سکانس پلان دیگر را در یک لیست تقدیم شما کنم.

لیست ادامه پنج سکانس پلانی است که میتوانستند در همان قسمت اول لیست شوند اما به دلیل سخت بودن انتخاب کنار گذاشته شدند.

 

5- سکانس پلان فیلم سینمایی  راز چشمان آن‌ها The Secret in Their Eyes

سکانس پلان فیلم سینمایی

راز چشمان آن‌هایا راز درون چشم‌هایشانبه اسپانیایی: El secreto de sus ojos یک فیلم درام و جنایی آرژانتینی، تولید شده به زبان اسپانیایی در سال ۲۰۰۹ است.

بازیگران این فیلم ریکاردو دارین، سولداد بیژامیل، خاویر گودینو، گیلرمو فرانسه‌یا، ماریانو آرخنتو و پابلو راگو هستند. این فیلم بهترین فیلم خارجی در اسکار هشتاد و دوم گردید. این فیلم همچنین برنده جایزه گویا در اسپانیا گشته است.

خلاصه داستان :در سال 1999 مامور فدرال آرژانتینی بازنشسته "بنجامین اسپوزیتو" رمانی را بر اساس پرونده های قدیمی خود می نویسد. به امید این که برای حل یکی از پرونده های حل نشده قدیمی قتل راه حلی بیابد.

سکانس پلان این فیلم در یک ورزشگاه سپری میشود. یک ورزشگاه پر شده از تماشاچیان فوتبال که در حال تماشای مسابقه هستند. این سکانس پلان از سکوی تماشاچیان شروع میشود. به دستشویی های ورزشگاه میرود و در انتها به وسط زمین کشیده میشود.

این فیلم برنده اسکار فیلم خارجی زبان جایزه اسکار2010 شده است و در سایت IMDB در بین 250 فیلم برتر رتبه 142 را داراست.

کارگردان: Juan José Campanella

فیلم بردار: Félix Monti

بازیگران: Ricardo Darín. Soledad Villamil. Pablo Rago

ویکی پدیا                    wikipedia                IMDB

تریلر فیلم                rottentomatoes          metacritic

لیست جوایز  فیلم

[gallery columns="4" ids="837,839,840,841"]

4- سکانس پلان فیلم سینمایی نوستالژی Nostalgia

سکانس پلان فیلم سینمایی

نوستالژی داستان ساده اما به شدت عمیقی دارد. اگر خاطرتان باشد در مورد سکانس پلان این موضوع را یاد آور شدیم که برداشت سکانس پلان باید دلیل داشته باشه. باید به بافت فیلم بنشیند و حرفی برای گفتن داشته باشد و به صرف به رخ کشیدن  توانایی های تکنیکی نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

در مورد سکانس پلان ها ما  همیشه توقع داریم کارگردان و فیلمبردار یک کار عظیم و با شکوه انجام دهند اما در حقیقت چنین نیست. با یک شمع و یک شخصیت میشود کاری کرد که تا مدت ها در تاریخ سینما ماندگار شد.

سکانس پلان نوستالژی دقیقا همین گونه است.

کارگردان:Andrei Tarkovsky

فیلم بردار: Giuseppe Lanci

بازیگران:  Oleg Yankovskiy . Erland Josephson . Domiziana Giordano

ویکی پدیا                 wikipedia               IMDB

تریلر فیلم                rottentomatoes 

لیست جوایز  فیلم

[gallery columns="4" ids="843,844,845,846"]

3- سکانس پلان فیلم سینمایی چشمان مار Snake Eyes

سکانس پلان فیلم سینمایی

برایان دی پالما را بخاطر فیلم های مانند تسخیرناپذیران و صورت‌زخمی می شناسیم اما این فیلم گمنام برایان دی پالما  یک افتتاحیه خارق العاده دارد که بسیار زیبا به تصویر کشیده شده است. البته که این موضوع را فراموش نکنیم که این فیلم جزو کار های درجه یک این کارگردان نیست اما سکانس پلان افتتاحیه فوق العاده کار شده است.

خلاصه داستان: ریکی سانتورو یک پلیس فاسد شهر آتلانتیک است که در شب مسابقات قهرمانی بوکس سنگین وزن که در یک کازینو برگزار می‌شود او یکی از مامورین حفاظتی می باشد. اما در این شب یکی از اعضای برجسته دولت که در آنجا حضور دارد توسط یک تیرانداز بقتل می رسد. ریکی مامور رسیدگی به پرونده این قتل می‌شود و بزودی متوجه توطئه ای می‌شود که در پشت این قتل وجود داشته

کارگردان: Brian De Palma

فیلم بردار: Stephen H. Burum

بازیگران: Nicolas Cage. Gary Sinise. John Heard

ویکی پدیا                 wikipedia               IMDB

rottentomatoes 

لیست جوایز  فیلم

[gallery columns="4" ids="848,849,850,851"]

2- سکانس پلان فیلم سینمایی  پرونده‌های مجهول The X-Files

سکانس پلان فیلم سینمایی

پرونده‌های اکس  نام مجموعه تلویزیونی علمی، تخیلی امریکایی می‌باشد که بر اساس نوشته‌های کریس کارتر فیلمنامه‌نویس است. این سریال در اصل از (۱۰ سپتامبر، ۱۹۹۳ تا ۱۹ مه، ۲۰۰۲) در شبکه فاکس روی آنتن رفت اما به قدری طرفداران پر و پا قرص دارد که چندین فیلم سینمایی و چندین فیلم ویدئویی بر اساس شخصیت های این فیلم ساخته شده است.

اگر به دنبال این سکانس پلان هستید فیلم پرونده های ایکس که در سال 1998 ساخته شده است را باید پیدا کنید. سکانس پلان این فیلم ریزه کاری های بسیار زیادی دارد.

کارگردان:Rob Bowman

فیلم بردار: Ward Russell

بازیگران: David Duchovny. Gillian Anderson. John Neville

ویکی پدیا                 wikipedia                IMDB

تریلر فیلم                rottentomatoes 

لیست جوایز  فیلم

[gallery columns="4" ids="853,854,855,856"]

1- سکانس پلان فیلم سینمایی ایثار The Sacrifice

سکانس پلان فیلم سینمایی

فیلمی درام اثر آندری تارکوفسکی کارگردان اهل شوروی است که در سال ۱۹۸۶ ساخته شد. این اثر سومین فیلم تارکوفسکی پس از خروج وی از کشور به عنوان یک مهاجر شوروی ، پس از نوستالژیا و مستند سفر در زمان بود و همچنین آخرین فیلم او بود، زیرا او اندکی پس از اتمام آن درگذشت. این اثر همانند فیلم سولاریس سال ۱۹۷۲ ، در جشنواره فیلم کن موفق به کسب جایزه بزرگ شد.

داستان های زیادی در مورد بدخلقی کردن تارکوفسکی در برداشت این سکانس پلان گفته شده است اما راستش را بخواهید چون از صحت آنها مطمئن نیستم بیان نمیکنم.

این فیلم داستان ساده ای دارد اما مثل فیلم نوستالژی بسیار عمیق و تفکر برانگیز است.

خلاصه فیلم : در سالروز تولد الكساندر (ارلاند یوسفسن)، کمدینی قدیمی كه صحنه را ترک كرده تا به عنوان روزنامه‌نگار، منتقد و مدرس زیبایی‌شناسی فعالیت كند، وی خبردار می‌شود فاجعه ای اتمی در حال وقوع است. او نذر می‌کند که اگر همه چیز مانند گذشته آرام شود ، از هر آنچه دارد می‌گذرد

کارگردان: Andrei Tarkovsky

فیلم بردار:Sven Nykvist

بازیگران: Erland JosephsonSusan FleetwoodAllan Edwall

ویکی پدیا                 wikipedia                IMDB

تریلر فیلم             rottentomatoes

لیست جوایز  فیلم

[gallery columns="4" ids="858,859,860,861"]

سکانس پلان هایی که فراموش نمی شوند قسمت اول

پنج سکانس پلان درخشان تاریخ سینما

قسمت اول


سکانس پلان فیلم سینمایی

پنج سکانس پلان درخشان تاریخ سینما

معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر ، ۱۰ ژانر ۱۰ فیلم
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 06 فروردین 1399
  • بازدید : 26 مشاهده

در معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر یک توضیح لازم است. فیلم های نوآر یک خصوصیت مشترک دارند و هزاران خصوصیت غیر مشترک. فیلم نوآر چیست ؟ آیا اصولا نوآر یک ژانر است؟بعضی ها عقیده دارند چیزی به نام ژانر نوآر وجود ندارد. در سینما وقتی صحبت از ژانر می کنیم تکلیف مشخص است. برخلاف دیگر ژانرها مانند وسترن که به راحتی می‌شود آن‌ها را تعریف و طبقه‌بندی کرد، سبک نوآر همواره کیفیتی ابهام آمیز و معماگونه داشته و در برابر هر نوع طبقه‌بندی ناسازگار بوده‌است. این که آیا نوآر یک ژانر مستقل است یا مجموعه‌ای منسجم از فیلم‌ها، در ذهن بسیاری از منتقدان لاینحل باقی مانده‌است.

معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر شامل فیلم ها سینمایی میشود که بتوان انها را در این ژانر یا گونه سینمایی جا داد و ممکن است شما با دیدن نام یک فیلم سینمایی در لیست فیلم های سینمایی نوآر تعجب کنید.

معمولاً شخصیت‌های اول فیلم های سینمایی نوآر افرادی منزوی و به شدت کلبی مسلک بودند که شاید بتوان هامفری بوگارت را شمایل این شخصیت‌ها دانست. تعریف فیلم نوآر وامدار اوست. هامفری بوگارت مطمئنا مهمترین هنرپیشه  فیلم های نوآر است .

مؤلفه‌های ثابت  فیلم های سینمایی نوآر :

بسیاری از صحنه‌ها در شب می‌گذرند و نورپردازی پُر کنتراست.
خیابان‌های خلوت نوآر عموماً خیس و باران خورده هستند.
نوآر اندوهناک است و جبری.
نا امیدی از وضعیت موجود و نداشتن امید به درست شدن وضعیت .

نبودن کودک در فیلم های سینمایی نوآر. کنایه ای که دنیا برای آیندگان مناسب نیست.

همه اینهایی که گفتیم شامل خصوصیت های فیلم های سینمایی ژانر نوآر میشود اما یک فیلم نوآر میتوانید همه این خصوصیت ها را نداشته باشد اما در این ژانر  یا  بهتر بگویم گونه سینمایی جای گیرد.

طول دوره فیلم نوآر کلاسیک هالیوود عموماً از ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۹ شناخته می‌شود. فیلم نوآرهای این دوره اغلب با فیلمبرداری سیاه و سفید و نورپردازی‌های پُر سایه روشن شناخته می‌شوند.

معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر شامل فیلم ها سینمایی میشود که بتوان انها را در این ژانر یا گونه سینمایی جا داد و ممکن است شما با دیدن نام یک فیلم سینمایی در لیست فیلم های سینمایی نوآر تعجب کنید.

معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر


10-مرد عوضی The Wrong Man معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر

یکی از متفاوت ترین آثار الفرد هیچکاک است. این فیلم داستان مردی است که به اشتباه دستگیر میشود. در این فیلم تنهایی و بی دفاع بودن انسان معاصر به خوبی به تصویر کشیده شده است. این فیلم به قدری با اعصاب شما بازی میکند که احتمال آنکه به انتهای فیلم نرسید زیاد است. شاید خیلی ها گزینه های دیگری را برای لیست فیلم های ژانر نوآر پیش بینی کنند اما نا امیدی و سیاهی و تقدیر به قدری قدرتمند در این فیلم به تصویر کشیده شده است که نبودنش در لیست فیلم های سینمایی نوآر کم لطفی به این اثر بود.

کارگردان : Alfred Hitchcock

هنرپیشه ها : Henry FondaVera MilesAnthony Quayle

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb          Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس


9- نشانی از شر Touch of Evil معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر

نشانی از شر  یکی از آخرین فیلمهای دوره ژانر نوآر می‌باشد که در دهه ۵۰ ساخته شده‌است. این فیلم سینمایی نوآر توسط اورسن ولز کارگردانی شده است. کارگردانی که عمده شهرتش بخاطر کارگردانی فیلم همشهری کین است. اورسن ولز خود در این فیلم سینمایی بازی کرده است و نقش یک پلیس را دارد.

کارگردان : Orson Welles

هنرپیشه ها : Charlton HestonOrson WellesJanet Leigh

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb           Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


 

8-داشتن و نداشتن To Have and Have Not معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر

داشتن و نداشتن با فيلمنامه جولز فورتمن و ويليام فاكنر بر اساس داستاني از ارنست همينگوي . این فیلم سینمایی ژانر نوآر تنها اقتباس ادبي تاريخ سينما با امضاي دو نويسنده برنده جايزه نوبل است. این فیلم با دیالوگ های مشهور خودش در ذهن مخاطبین سینما جا خوش کرده است. این فیلم جذابیت بی نظری دارد و شما از دیدن آن لذت می برید.

کارگردان : Howard Hawks

هنرپیشه ها : Humphrey Bogart. Lauren Bacall. Walter Brennan

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


 

7-بدنام Notorious معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر

یک کارگردان استاد و دو بازیگر فوق العاده تاریخ سینما. از سینما چه چیزی میخواهیم ؟ این فیلم با بازی کری گرانت و اینگیرید برگمن با کارگردانی آلفرد هیچکاک  نه تنها یکی از بهترین فیلم های سینمایی ژانر نوآر است که یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینماست.

خلاصه داستان به قدری جذاب است که شما را ترقیب به دیدن این فیلم کند. آلیسیا هوبرمن (برگمن) دختر یك جاسوس نازى دستگیر و محكوم شده  به دِولین (گرانت) مأمور مخفى آمریكایى دل می‌‏بازد. دِولین، آلیسیا را به كمك می‌طلبد تا نقش عنصر نفوذى در تشكیلات دشمن را بازى كند. آلیسیا در ابتدا این پیشنهاد را رد می‌کند.

کارگردان :Alfred Hitchcock

هنرپیشه ها : Cary Grant.Ingrid Bergman. Claude Rains

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


6- گذرگاه تاریک Dark Passage معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر

تقریبا تمامی مولفه های ژانر نوآر در این فیلم وجود دارد. خلاصه فیلم را که بخوانید متوجه میشوید. وینسنت پَری (هامفری بوگارت)، متهم به قتل همسرش، از زندان سن کوئنتین در منطقهٔ سان فرانسیسکو می‌گریزد و تحت حمایت آیرین جانسن (لورن باکال) قرار می‌گیرد. سپس با جراحی پلاستیک چهره‌اش را عوض می‌کند تا بتواند فارغ از تعقیب پلیس، قاتل واقعی همسرش را پیدا کند. وینسنت یه آیرین علاقه‌مند می‌شود، اما یافتن و افشای قاتل همسرش را اولویت اول خود قرار می‌دهد. او که سرانجام از پسِ موانع زیادی که در این راه به آن برخورد می‌کند برنمی‌آید، سرانجام به پرو می‌گریزد و طی یک تماس تلفنی، نشانی خود در پرو را به آیرین می‌دهد.

کارگردان : Delmer Daves

هنرپیشه ها : Humphrey BogartLauren BacallBruce Bennett

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb               Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس

 


5-گنج‌های سیرا مادره The Treasure of the Sierra معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر

در دنیا هر وقت صحبت از طلاست یعنی دردسر. فرد سی.دابز و باب کورتین که هر دو مشغول کار در مکزیک هستند با پیرمردی به نام هاوارد آشنا شده و متوجه می شوند که هاوارد یک کاشف باتجربه طلاست. به همین خاطر آن ها تصمیم می گیرند تا با همراهی هاوارد به دنبال طلا بروند و خود را از وضع بدی که دارند نجات دهند.

این فیلم برنده 3  جایزه اسکار شده است.

این فیلم در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 146 قرار دارد.

کارگردان : John Huston

هنرپیشه ها : Humphrey BogartWalter HustonTim Holt

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb               Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس


4- جنگل آسفالت The Asphalt Jungle معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر

جنگل آسفالت، فیلمی در گونهٔ فیلم نوآر به کارگردانی جان هیوستون و نامزد 4 جایزه اسکار است. “داک” تبهکاری باهوش به تازگی از زندان رها شده است نقشه ای ماهرانه برای سرقتی میلیون دلاری در سر دارد. برای انجام این نقشه او چند همدست دیگر استخدام می کند. در نگاه اول همه چیز نقشه به درستی پیش می رود اما حادثه ای همه چیز را بر هم می زند.

کارگردان : John Huston

هنرپیشه ها : Sterling HaydenLouis CalhernJean Hagen

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb               Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس


3- سانست بلوار  Sunset Boulevard معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر

یکی ار شاهکار های ژانر نوآر در سینمای جهان است که در یازده رشته نامزد اسکار شده است.

جو گلیس فیلمنامه‌نویسی است که دچار مشکلات مالی شده‌است و به شدت به پول نیاز دارد. یک روز زمانی که جو در حال فرار کردن از دست طلبکاران خود است به‌طور اتفاقی وارد خانه نورما دزموند ستاره سابق هالیوود می‌شود که دیگر شهرت گذشته را ندارد. در این میان نورما که هنوز در توهم شهرت است عاشق جو گلیس شده و از او می‌خواهد پیش او بماند.

این فیلم برنده سه جایزه اسکار شده است 

این فیلم در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 65 قرار دارد.

کارگردان : Billy Wilder

هنرپیشه ها : William HoldenGloria SwansonErich von Stroheim

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb               Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس


2- خواب بزرگ The Big Sleep معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر

یکی از پیچیده ترین فیلم های نوآر تاریخ سینما. یکی از دلایل شهرت این فیلم، موضوع بغرنج و پیچیدهٔ داستان آن است. در هنگام فیلمبرداری، نه کارگردان و نه فیلمنامه‌نویس، هیچیک نمی‌دانستند که آیا «اوون تیلور» رانندهٔ شخصی «ویویَن» (با بازی لورن باکال) "خودکشی کرده" یا "به قتل رسیده" است؛ به نحوی که به نویسندهٔ رمان یعنی ریموند چندلر تلگراف زدند تا از او بپرسند که ماجرا چیست. چندلر بعدها در نامه‌ای به یکی از دوستانش نوشت: "اونا تلگراف زدن... تا از من بپرس، اما لعنت بر شیطون، خودِ من هم نمی دونستم!"

کارگردان : Howard Hawks

هنرپیشه ها : Humphrey BogartLauren BacallJohn Ridgely

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb               Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس


1- شاهین مالت  The Maltese Falcon معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر

بهترین فیلم نوآر تاریخ سینما با داستانی پیچیده و زیبا .

شاهین مالت دربارهٔ یک کارآگاه خصوصی‌است که در پی دنبال کردن پرونده‌ای، با سه مجرم عجیب و غریب مواجه می‌شود که قصد به‌دست آوردن مجسمه‌ای گران‌قیمت را دارند. ابتدا زنی با بازی مری استور که خود را خانم واندرلی معرفی می نماید، وارد دفتر کار سم اسپید (با بازی هامفری بوگارت) می‌شود و ادعا می‌کند خواهرش به‌دست فردی به نام ترزبی ربوده شده است. مایلز، شریک کاری سم اسپید، به دنبال ترزبی می‌رود و در تاریکی شب کشته می‌شود. و ادامه پیچیده ماجرا.

کارگردان : John Huston

هنرپیشه ها : Humphrey BogartMary AstorGladys George

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb               Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس

 معرفی ده فیلم برتر ژانر نوآر ، ۱۰ ژانر ۱۰ فیلم

خوف

پست شماره 27

فیلم کمدی خوب

پست شماره 26
فیلم کمدی خوب
  • تاریخ ارسال : دوشنبه 04 فروردین 1399
  • بازدید : 35 مشاهده

ته هایش یک آپارتمان دارد که محلی میشود برای قرار های مدیران شرکت با معشوقه هایشان.

فیلم بعضی ها داغشو دوست دارند در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 117 قرار دارد.

کارگردان : Billy Wilder

هنرپیشه ها : Jack LemmonShirley MacLaineFred MacMurray

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


6- زندگی زیباستLife Is Beautifulمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

فیلم زندگی زیباست در سال 1999 رقیب اصلی فیلم بچه های آسمان مجید مجیدی در مراسم اسکار بود. من به عنوان یک ایرانی باید از فیلم زیبای مجید مجیدی در بردن جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 1999 دفاع کنم اما وقتی به تماشای فیلم زندگی زیباست می نشینید به گردانندگان اسکار حق میدهید که فیلم روبرتو بنینی را انتخاب کرده اند.

فیلم زندگی زیباست در  ده فیلم برتر ژانر کمدی جای میگیرد اما این فیلم کمدی محض نیست. فیلم زندگی زیباست داستان عشق پدر و فرزندی است. داستان زندگی پر مشقت انسان است. فیلم کمدی زندگی زیباست به ما یاد میدهد در هر شرایطی میتوان خوب بود حتی در بدترین شرایط. نیمه دوم فیلم از طنز فیلم کم میشود اما در همین نیمه دوم فیلم است که حرف های مهم فیلم آغاز میشود.

نکته جالب توجه مراسم اسکار 1999 برنده شدن روبرتو بنینی در نقش اصلی مرد بود که در رقابت با تام هنکس در فیلم نجات سرباز رایان  استیون اسپیلبرگ این جایزه را برد. راستش برای من این مورد چندان خوش آیند نیست و به محضی که سعی میکنم بازی درخشان بنینی را لایق اسکار بدانم به یاد اشک های تام هنکس در فیلم نجات سرباز رایان می افتم  و کمی مردد میشوم.

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 22 قرار دارد.

کارگردان : Roberto Benigni

هنرپیشه ها : Roberto BenigniNicoletta BraschiGiorgio Cantarini

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


5- منشی همه‌کاره او His Girl Friday معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

اگر در معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی نام این فیلم را پیدا نکردید به راحتی و با مسئولیت من آن لیست را کناری بگذارید. این فیلم سینمایی کمدی لقب جالبی هم دارد. به این فیلم لقب سریع ترین فیلم کمدی تاریخ سینما را داده اند. دیالوگ گویی در این فیلم به قدری سریع است که گاهی اوقات انتهای  دیالوگ یک بازیگر بر ابتدای دیالوگ بازیگر دیگر می افتد. اگر این فیلم را آغاز کنید مطمئنا تا انتهای آن پیش خواهید رفت زیرا فرصت متوقف کردن فیلم به شما دست نخواهد داد. این فیلم چندین سال بعد بازسازی شده است اما مطلقا به سراغ بازسازی آن نروید.

کارگردان :Howard Hawks

هنرپیشه ها : Cary GrantRosalind RussellRalph Bellamy

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس 


4- جویندگان طلا The Gold Rushمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

فیلم جویندگان طلای چارلی چاپلین از آن دست فیلم های صامتی است که تا زمانی سینما وجود دارد از آن یاد میشود. فیلم داستان تب طلا در آلاسکا است. همه به دنبال ثروت باد آورده روانه آلاسکا میشوند تا وضعیت خود را تغییر دهند. در این فیلم عشق ، فقر ، مشقت های زندگی به خوبی نشان داده شده است. فیلم چارلی چاپلین در حقیقت خود زندگی را به چالش میکشد نه فقط قسمت زیاده خواهی انسان را.

یکی از ماندگار ترین صحنه های فیلم صحنه ای است که چارلی چاپلین نشسته است و لنگه کفش خودش را میخورد.

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 152 قرار دارد.

کارگردان : Charles Chaplin

هنرپیشه ها :Charles ChaplinMack SwainTom Murray

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


3- پسربچه The Kidمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی


ماجرای این فیلم را می‌توان آمیخته‌ای از درام و واقعیت دانست.روایت فیلم ماجرای فرد بیکاری در یک محلهٔ فقیرنشین را مطرح می‌کند که به‌طور اتفاقی پسربچهٔ بی‌سرپرستی را می‌یابد و ناخواسته او را به زندگی خود راه می‌دهد، ولی رفته‌رفته به او دل می‌بندد.

در لیس

ژانر کمدی

پست شماره 25
ژانر کمدی
  • تاریخ ارسال : دوشنبه 04 فروردین 1399
  • بازدید : 28 مشاهده

معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی اصلا کار ساده ی نیست ژانر فیلم کمدی  چیست ؟یکی از ژانرهای فیلم است که در آن از طنز و شوخی استفاده شده است. اینگونه فیلم‌ها به استثنای کمدی سیاه معمولاً پایان خوشی دارند.در معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی باید بگوییم این ژانر قدیمی‌ترین گونه فیلم‌ها شناخته می‌شود. در ژانر کمدی گونه های متفاوتی وجود دارد. بعضی از این زیر ژانر ها بر اساس کمدی موقعیت است. بعضی  بر اساس کمدی کلام است. ژانر کمدی در تمام سبک های فیلم های وجود دارد حتی در تضاد با ذات خود. شما میتوانید ترکیب ژانر کمدی با ژانر ترسناک را در فیلم های سینمایی پیدا کنید. یکی از مهمترین و ماندگار ترین زیر ژانر های فیلم کمدی اسلپ‌استیک است . اصطلاحی که  به کمدی بزن بکوب نیز تعبیر میشود و اساتید زیادی در سینمای کمدی در این گونه سینمایی فیلم ساخته اند . بزرگان مثل چارلی چاپلین.

کمدین‌های اسلپ‌استیک تعدادشان بسیار زیاد است اما دو استاد بزرگ تاریخ سینما یعنی چارلی چاپلین و باستر کیتون در این گونه سینمایی فیلم های زیادی دارند.

اگر بخواهیم به معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی بپردازیم احتمال زیاد خیلی از  فیلم ها نادیده گرفته میشود و جایشان خالی میماند. قصد ما از معرفی فیلم های ژانر کمدی فیلم هایی است که فقط قصدشان خنداندن نیست و در کنار خنداندن مخاطب سعی دارد کمی مخاطب خود را به تفکر وادارد.

در ادامه به معرفی  ده فیلم برتر ژانر کمدی خواهیم پرداخت.

""معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی


10- نیمه شب در پاریس Midnight in Parisمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

فیلمی کمدی رمانتیک فانتزی به نویسندگی و کارگردانی وودی آلن است. فیلم براساس این ایده پرداخت شده که انسان هرگز از زمان حال راضی نیست و گذشته‌ها را رمانتیک‌تر، خالص‌تر، و برای زندگی بهتر می‌داند. این فیلم در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامهٔ اوریژینال شده‌است.

این فیلم وودی آلن از لطافت خاصی برخوردار است. دیدن این فیلم سینمایی به تمام عاشقان هنر لذت خاصی میدهد. داستان فیلم در مورد نویسنده ای است که شبها در پاریس پرسه میزند و در یکی از شبها به قرن بیستم میرود و هنرمندان اسطوره ای خودش را ملاقات میکند. در همان زمان هنرمندان قرن بیستم  آرزو دارند در قرن هجدهم زندگی میکردند و در قرن هجدهم نیز دوست دارند در عصر رنسانس.

کارگردان : Woody Allen

هنرپیشه ها : Owen WilsonRachel McAdamsKathy Bates

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


9- خماری The Hangover معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

در معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی  تصمیم گرفتم چندان هم ایده آل گرا نباشم . اگر بخواهیم در ژانر کمدی فیلمی هایی را لیست کنیم که هدفشان فقط خنداندن مخاطب است این لیست بسیار بلند و بالا میشود. در این لیست پیش رو شما سعی شده که فیلم هایی که  تعمل بر انگیز هستند آورده شود. اگر بخواهیم از این قانون سرپیچی کنیم من فیلم خماری را به عنوان یک فیلم سینمایی با سوژه ای بکر به این لیست اضافه میکنم.

این فیلم در مورد چند دوست است که برای تفریح با هم همراه میشوند و در در تفریحات خود به قدری زیاده روی میکنند که چندین ساعت گذشته خود را از یاد برده اند و حالا بر اساس نشانه هایی که در اختیار دارند باید پی ببرند در آن ساعاتی که به یاد نمی آورند چه اتفاقاتی برایشان افتاده است و چه اتفاق هایی را آنها رقم زده اند.

فیلم خماری به دلیل استقبال تماشاگران تبدیل شد به یک تریلوژی یا سه گانه. اگر شما قسمت اول این فیلم را بپسندید مطمئنا قسمت های دوم و سوم فیلم  را دوست خواهید داشت.

صفحه های سه گانه فیلم خماری در سایت آی ام دی بی : قسمت اول  . قسمت دوم . قسمت سوم

بد نیست این موضوع را بدانید که کارگردان این سه گانه تاد فیلیپس است که این روز ها با فیلم جوکر نامش بسیار بر سر زبان ها افتاده است.

کارگردان : Todd Phillips

هنرپیشه ها : Zach GalifianakisBradley CooperJustin Bartha

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


8- بعضی ها داغشو دوست دارند Some Like It Hot معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

بنیاد فیلم آمریکا این فیلم را به عنوان برترین فیلم کمدی تاریخ برگزیده‌است. این فیلم بازسازی یک فیلم سینمایی فرانسوی است. این فیلم سینمایی یکی از کلاسیک های ژانر کمدی تاریخ سینماست که مطمئنا ارزش دیدن دارد.

داستان این فیلم در مورد دو مرد است که برای فرار از دست قاتلانی که قصد جانشان را کرده اند لباس های مبدل زنانه می پوشند و وارد یک گروه دختران جوان میشوند. در این بین هر دو آنها عاشق یک دختر میشوند و افرادی نیز عاشق آنها میشوند. این فیلم بسیار مناسب است که به همراه خانواده به تماشای آن بنشینید.

فیلم بعضی ها داغشو دوست دارند در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 133 قرار دارد.

کارگردان : Billy Wilder

هنرپیشه ها : Marilyn MonroeTony CurtisJack Lemmon

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


7- آپارتمان The Apartment معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

این فیلم تا مدت ها آخرین فیلم سیاه و سفیدی بود که برنده بهترین فیلم اسکار شده بود. فهرست شیندلر این مقام را از فیلم آپارتمان گرفت.

این فیلم داستان ساده ای دارد اما طنز ظریفی در آن است. طنز بیلی وایلدر همیشه هم طنز  خالی نیست . گاهی اوقات بسیار نیشدار می شود و تعمل برانگیز است.

داستان فیلم آپاراتمان داستان مرد تنهایی است که هیچ دوست و معشوقه ای ندارد. این مرد تنها به جای نداشته هایش یک آپارتمان دارد که محلی میشود برای قرار های مدیران شرکت با معشوقه هایشان.

فیلم بعضی ها داغشو دوست دارند در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 117 قرار دارد.

کارگردان : Billy Wilder

هنرپیشه ها : Jack LemmonShirley MacLaineFred MacMurray

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


6- زندگی زیباستLife Is Beautifulمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

فیلم زندگی زیباست در سال 1999 رقیب اصلی فیلم بچه های آسمان مجید مجیدی در مراسم اسکار بود. من به عنوان یک ایرانی باید از فیلم زیبای مجید مجیدی در بردن جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 1999 دفاع کنم اما وقتی به تماشای فیلم زندگی زیباست می نشینید به گردانندگان اسکار حق میدهید که فیلم روبرتو بنینی را انتخاب کرده اند.

فیلم زندگی زیباست در  ده فیلم برتر ژانر کمدی جای میگیرد اما این فیلم کمدی محض نیست. فیلم زندگی زیباست داستان عشق پدر و فرزندی است. داستان زندگی پر مشقت انسان است. فیلم کمدی زندگی زیباست به ما یاد میدهد در هر شرایطی میتوان خوب بود حتی در بدترین شرایط. نیمه دوم فیلم از طنز فیلم کم میشود اما در همین نیمه دوم فیلم است که حرف های مهم فیلم آغاز میشود.

نکته جالب توجه مراسم اسکار 1999 برنده شدن روبرتو بنینی در نقش اصلی مرد بود که در رقابت با تام هنکس در فیلم نجات سرباز رایان  استیون اسپیلبرگ این جایزه را برد. راستش برای من این مورد چندان خوش آیند نیست و به محضی که سعی میکنم بازی درخشان بنینی را لایق اسکار بدانم به یاد اشک های تام هنکس در فیلم نجات سرباز رایان می افتم  و کمی مردد میشوم.

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 22 قرار دارد.

کارگردان : Roberto Benigni

هنرپیشه ها : Roberto BenigniNicoletta BraschiGiorgio Cantarini

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


5- منشی همه‌کاره او His Girl Friday معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

اگر در معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی نام این فیلم را پیدا نکردید به راحتی و با مسئولیت من آن لیست را کناری بگذارید. این فیلم سینمایی کمدی لقب جالبی هم دارد. به این فیلم لقب سریع ترین فیلم کمدی تاریخ سینما را داده اند. دیالوگ گویی در این فیلم به قدری سریع است که گاهی اوقات انتهای  دیالوگ یک بازیگر بر ابتدای دیالوگ بازیگر دیگر می افتد. اگر این فیلم را آغاز کنید مطمئنا تا انتهای آن پیش خواهید رفت زیرا فرصت متوقف کردن فیلم به شما دست نخواهد داد. این فیلم چندین سال بعد بازسازی شده است اما مطلقا به سراغ بازسازی آن نروید.

کارگردان :Howard Hawks

هنرپیشه ها : Cary GrantRosalind RussellRalph Bellamy

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس 


4- جویندگان طلا The Gold Rushمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

فیلم جویندگان طلای چارلی چاپلین از آن دست فیلم های صامتی است که تا زمانی سینما وجود دارد از آن یاد میشود. فیلم داستان تب طلا در آلاسکا است. همه به دنبال ثروت باد آورده روانه آلاسکا میشوند تا وضعیت خود را تغییر دهند. در این فیلم عشق ، فقر ، مشقت های زندگی به خوبی نشان داده شده است. فیلم چارلی چاپلین در حقیقت خود زندگی را به چالش میکشد نه فقط قسمت زیاده خواهی انسان را.

یکی از ماندگار ترین صحنه های فیلم صحنه ای است که چارلی چاپلین نشسته است و لنگه کفش خودش را میخورد.

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 152 قرار دارد.

کارگردان : Charles Chaplin

هنرپیشه ها :Charles ChaplinMack SwainTom Murray

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


3- پسربچه The Kidمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

ماجرای این فیلم را می‌توان آمیخته‌ای از درام و واقعیت دانست.روایت فیلم ماجرای فرد بیکاری در یک محلهٔ فقیرنشین را مطرح می‌کند که به‌طور اتفاقی پسربچهٔ بی‌سرپرستی را می‌یابد و ناخواسته او را به زندگی خود راه می‌دهد، ولی رفته‌رفته به او دل می‌بندد.

در لیست معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی این اثر سینمایی شاید کمی تلخ باشد. انتقاد از وضعیت اقتصادی و سیستم موجود.  چارلی چاپلین فقید به خوبی همه این موضوعات را در یک فیلم با مدت زمان 68 دقیقه نمایش داده است و عشقش به پسر بچه یکی از زیباترین عشق های تاریخ سینماست که تا کنون بر روی پرده نقره ای دیده شده است.

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 101 قرار دارد.

کارگردان : Charles Chaplin

هنرپیشه ها : Charles ChaplinEdna PurvianceJackie Coogan

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس


2- ژنرال The Generalمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

یک فیلم در ژانر کمدی-صامت به کارگردانی باستر کیتون و کلاید براکمن، ساخته شده در سال ۱۹۲۶ است که یکی از برترین آثار کیتون و حتی سینمای صامت به شمار می‌آید. باستر کیتون همیشه در لیست های سینمایی زیر سایه چارلی چاپلین قرار دارد اما باید بگویم اینگونه نیست . باستر کیتون وزنه ای است در سینمای صامت هالیوود که دست کمی از چارلی چاپلین ندارد. دلایل شهرت چارلی چاپلین به نسبت باستر کیتون خیلی زیاد است و نمیشود در چند خط آن را توضیح داد.

فیلم ژنرال پر است از جلوه های ویژه ای که شما را متعجب میکند. بعضی از صحنه ها بدون بدلکار توسط خود کیتون بازی شده است که بجز تحسین چیز دیگری نمیشود در وصف این فیلم گفت.

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 193 قرار دارد.

کارگردان : Clyde BruckmanBuster Keaton

هنرپیشه ها :Buster KeatonMarion MackGlen Cavender

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس

 

 


1- عصر جدید Modern Times معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

این فیلم داستان زندگی همه ماست. فیلم عصر جدید چارلی چاپلین زندگی انسان را در عصر مدرن به چالش میکشد. بحران شغل ، بحران سرمایه داری و بشری که در بین چرخ دنده های عصر مدرن در حال له شدن است. این فیلم متعلق به همه زمان هاست. این  فیلم نه تنها شما را میخنداند که اینقدر عمیق است که شمارا وادار به تفکر میکند در مورد زندگی فعلی خود ما. اینکه ما در دنیای مدرن ابزار هستیم ؟ یا گوسفند ؟ یا انسان؟

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 39 قرار دارد.

کارگردان : Charles Chaplin

هنرپیشه ها : Charles ChaplinPaulette GoddardHenry Bergman

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس

معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی ، ۱۰ ژانر ۱۰ فیلم
  • تاریخ ارسال : دوشنبه 04 فروردین 1399
  • بازدید : 24 مشاهده

معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی اصلا کار ساده ی نیست ژانر فیلم کمدی  چیست ؟یکی از ژانرهای فیلم است که در آن از طنز و شوخی استفاده شده است. اینگونه فیلم‌ها به استثنای کمدی سیاه معمولاً پایان خوشی دارند.در معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی باید بگوییم این ژانر قدیمی‌ترین گونه فیلم‌ها شناخته می‌شود. در ژانر کمدی گونه های متفاوتی وجود دارد. بعضی از این زیر ژانر ها بر اساس کمدی موقعیت است. بعضی  بر اساس کمدی کلام است. ژانر کمدی در تمام سبک های فیلم های وجود دارد حتی در تضاد با ذات خود. شما میتوانید ترکیب ژانر کمدی با ژانر ترسناک را در فیلم های سینمایی پیدا کنید. یکی از مهمترین و ماندگار ترین زیر ژانر های فیلم کمدی اسلپ‌استیک است . اصطلاحی که  به کمدی بزن بکوب نیز تعبیر میشود و اساتید زیادی در سینمای کمدی در این گونه سینمایی فیلم ساخته اند . بزرگان مثل چارلی چاپلین.

کمدین‌های اسلپ‌استیک تعدادشان بسیار زیاد است اما دو استاد بزرگ تاریخ سینما یعنی چارلی چاپلین و باستر کیتون در این گونه سینمایی فیلم های زیادی دارند.

اگر بخواهیم به معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی بپردازیم احتمال زیاد خیلی از  فیلم ها نادیده گرفته میشود و جایشان خالی میماند. قصد ما از معرفی فیلم های ژانر کمدی فیلم هایی است که فقط قصدشان خنداندن نیست و در کنار خنداندن مخاطب سعی دارد کمی مخاطب خود را به تفکر وادارد.

در ادامه به معرفی  ده فیلم برتر ژانر کمدی خواهیم پرداخت.

""معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی


10- نیمه شب در پاریس Midnight in Parisمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

فیلمی کمدی رمانتیک فانتزی به نویسندگی و کارگردانی وودی آلن است. فیلم براساس این ایده پرداخت شده که انسان هرگز از زمان حال راضی نیست و گذشته‌ها را رمانتیک‌تر، خالص‌تر، و برای زندگی بهتر می‌داند. این فیلم در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامهٔ اوریژینال شده‌است.

این فیلم وودی آلن از لطافت خاصی برخوردار است. دیدن این فیلم سینمایی به تمام عاشقان هنر لذت خاصی میدهد. داستان فیلم در مورد نویسنده ای است که شبها در پاریس پرسه میزند و در یکی از شبها به قرن بیستم میرود و هنرمندان اسطوره ای خودش را ملاقات میکند. در همان زمان هنرمندان قرن بیستم  آرزو دارند در قرن هجدهم زندگی میکردند و در قرن هجدهم نیز دوست دارند در عصر رنسانس.

کارگردان : Woody Allen

هنرپیشه ها : Owen WilsonRachel McAdamsKathy Bates

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


9- خماری The Hangover معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

در معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی  تصمیم گرفتم چندان هم ایده آل گرا نباشم . اگر بخواهیم در ژانر کمدی فیلمی هایی را لیست کنیم که هدفشان فقط خنداندن مخاطب است این لیست بسیار بلند و بالا میشود. در این لیست پیش رو شما سعی شده که فیلم هایی که  تعمل بر انگیز هستند آورده شود. اگر بخواهیم از این قانون سرپیچی کنیم من فیلم خماری را به عنوان یک فیلم سینمایی با سوژه ای بکر به این لیست اضافه میکنم.

این فیلم در مورد چند دوست است که برای تفریح با هم همراه میشوند و در در تفریحات خود به قدری زیاده روی میکنند که چندین ساعت گذشته خود را از یاد برده اند و حالا بر اساس نشانه هایی که در اختیار دارند باید پی ببرند در آن ساعاتی که به یاد نمی آورند چه اتفاقاتی برایشان افتاده است و چه اتفاق هایی را آنها رقم زده اند.

فیلم خماری به دلیل استقبال تماشاگران تبدیل شد به یک تریلوژی یا سه گانه. اگر شما قسمت اول این فیلم را بپسندید مطمئنا قسمت های دوم و سوم فیلم  را دوست خواهید داشت.

صفحه های سه گانه فیلم خماری در سایت آی ام دی بی : قسمت اول  . قسمت دوم . قسمت سوم

بد نیست این موضوع را بدانید که کارگردان این سه گانه تاد فیلیپس است که این روز ها با فیلم جوکر نامش بسیار بر سر زبان ها افتاده است.

کارگردان : Todd Phillips

هنرپیشه ها : Zach GalifianakisBradley CooperJustin Bartha

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


8- بعضی ها داغشو دوست دارند Some Like It Hot معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

بنیاد فیلم آمریکا این فیلم را به عنوان برترین فیلم کمدی تاریخ برگزیده‌است. این فیلم بازسازی یک فیلم سینمایی فرانسوی است. این فیلم سینمایی یکی از کلاسیک های ژانر کمدی تاریخ سینماست که مطمئنا ارزش دیدن دارد.

داستان این فیلم در مورد دو مرد است که برای فرار از دست قاتلانی که قصد جانشان را کرده اند لباس های مبدل زنانه می پوشند و وارد یک گروه دختران جوان میشوند. در این بین هر دو آنها عاشق یک دختر میشوند و افرادی نیز عاشق آنها میشوند. این فیلم بسیار مناسب است که به همراه خانواده به تماشای آن بنشینید.https://www.aparat.com/v/2tnex

فیلم بعضی ها داغشو دوست دارند در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 133 قرار دارد.

کارگردان : Billy Wilder

هنرپیشه ها : Marilyn MonroeTony CurtisJack Lemmon

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


7- آپارتمان The Apartment معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

این فیلم تا مدت ها آخرین فیلم سیاه و سفیدی بود که برنده بهترین فیلم اسکار شده بود. فهرست شیندلر این مقام را از فیلم آپارتمان گرفت.

این فیلم داستان ساده ای دارد اما طنز ظریفی در آن است. طنز بیلی وایلدر همیشه هم طنز  خالی نیست . گاهی اوقات بسیار نیشدار می شود و تعمل برانگیز است.

داستان فیلم آپاراتمان داستان مرد تنهایی است که هیچ دوست و معشوقه ای ندارد. این مرد تنها به جای نداشته هایش یک آپارتمان دارد که محلی میشود برای قرار های مدیران شرکت با معشوقه هایشان.

فیلم بعضی ها داغشو دوست دارند در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 117 قرار دارد.

کارگردان : Billy Wilder

هنرپیشه ها : Jack LemmonShirley MacLaineFred MacMurray

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


6- زندگی زیباستLife Is Beautifulمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

فیلم زندگی زیباست در سال 1999 رقیب اصلی فیلم بچه های آسمان مجید مجیدی در مراسم اسکار بود. من به عنوان یک ایرانی باید از فیلم زیبای مجید مجیدی در بردن جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 1999 دفاع کنم اما وقتی به تماشای فیلم زندگی زیباست می نشینید به گردانندگان اسکار حق میدهید که فیلم روبرتو بنینی را انتخاب کرده اند.

فیلم زندگی زیباست در  ده فیلم برتر ژانر کمدی جای میگیرد اما این فیلم کمدی محض نیست. فیلم زندگی زیباست داستان عشق پدر و فرزندی است. داستان زندگی پر مشقت انسان است. فیلم کمدی زندگی زیباست به ما یاد میدهد در هر شرایطی میتوان خوب بود حتی در بدترین شرایط. نیمه دوم فیلم از طنز فیلم کم میشود اما در همین نیمه دوم فیلم است که حرف های مهم فیلم آغاز میشود.

نکته جالب توجه مراسم اسکار 1999 برنده شدن روبرتو بنینی در نقش اصلی مرد بود که در رقابت با تام هنکس در فیلم نجات سرباز رایان  استیون اسپیلبرگ این جایزه را برد. راستش برای من این مورد چندان خوش آیند نیست و به محضی که سعی میکنم بازی درخشان بنینی را لایق اسکار بدانم به یاد اشک های تام هنکس در فیلم نجات سرباز رایان می افتم  و کمی مردد میشوم.

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 22 قرار دارد.

کارگردان : Roberto Benigni

هنرپیشه ها : Roberto BenigniNicoletta BraschiGiorgio Cantarini

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


5- منشی همه‌کاره او His Girl Friday معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

اگر در معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی نام این فیلم را پیدا نکردید به راحتی و با مسئولیت من آن لیست را کناری بگذارید. این فیلم سینمایی کمدی لقب جالبی هم دارد. به این فیلم لقب سریع ترین فیلم کمدی تاریخ سینما را داده اند. دیالوگ گویی در این فیلم به قدری سریع است که گاهی اوقات انتهای  دیالوگ یک بازیگر بر ابتدای دیالوگ بازیگر دیگر می افتد. اگر این فیلم را آغاز کنید مطمئنا تا انتهای آن پیش خواهید رفت زیرا فرصت متوقف کردن فیلم به شما دست نخواهد داد. این فیلم چندین سال بعد بازسازی شده است اما مطلقا به سراغ بازسازی آن نروید.

کارگردان :Howard Hawks

هنرپیشه ها : Cary GrantRosalind RussellRalph Bellamy

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس 


4- جویندگان طلا The Gold Rushمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

فیلم جویندگان طلای چارلی چاپلین از آن دست فیلم های صامتی است که تا زمانی سینما وجود دارد از آن یاد میشود. فیلم داستان تب طلا در آلاسکا است. همه به دنبال ثروت باد آورده روانه آلاسکا میشوند تا وضعیت خود را تغییر دهند. در این فیلم عشق ، فقر ، مشقت های زندگی به خوبی نشان داده شده است. فیلم چارلی چاپلین در حقیقت خود زندگی را به چالش میکشد نه فقط قسمت زیاده خواهی انسان را.

یکی از ماندگار ترین صحنه های فیلم صحنه ای است که چارلی چاپلین نشسته است و لنگه کفش خودش را میخورد.

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 152 قرار دارد.

کارگردان : Charles Chaplin

هنرپیشه ها :Charles ChaplinMack SwainTom Murray

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


3- پسربچه The Kidمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

ماجرای این فیلم را می‌توان آمیخته‌ای از درام و واقعیت دانست.روایت فیلم ماجرای فرد بیکاری در یک محلهٔ فقیرنشین را مطرح می‌کند که به‌طور اتفاقی پسربچهٔ بی‌سرپرستی را می‌یابد و ناخواسته او را به زندگی خود راه می‌دهد، ولی رفته‌رفته به او دل می‌بندد.

در لیست معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی این اثر سینمایی شاید کمی تلخ باشد. انتقاد از وضعیت اقتصادی و سیستم موجود.  چارلی چاپلین فقید به خوبی همه این موضوعات را در یک فیلم با مدت زمان 68 دقیقه نمایش داده است و عشقش به پسر بچه یکی از زیباترین عشق های تاریخ سینماست که تا کنون بر روی پرده نقره ای دیده شده است.

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 101 قرار دارد.

کارگردان : Charles Chaplin

هنرپیشه ها : Charles ChaplinEdna PurvianceJackie Coogan

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس


2- ژنرال The Generalمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

یک فیلم در ژانر کمدی-صامت به کارگردانی باستر کیتون و کلاید براکمن، ساخته شده در سال ۱۹۲۶ است که یکی از برترین آثار کیتون و حتی سینمای صامت به شمار می‌آید. باستر کیتون همیشه در لیست های سینمایی زیر سایه چارلی چاپلین قرار دارد اما باید بگویم اینگونه نیست . باستر کیتون وزنه ای است در سینمای صامت هالیوود که دست کمی از چارلی چاپلین ندارد. دلایل شهرت چارلی چاپلین به نسبت باستر کیتون خیلی زیاد است و نمیشود در چند خط آن را توضیح داد.

فیلم ژنرال پر است از جلوه های ویژه ای که شما را متعجب میکند. بعضی از صحنه ها بدون بدلکار توسط خود کیتون بازی شده است که بجز تحسین چیز دیگری نمیشود در وصف این فیلم گفت.

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 193 قرار دارد.

کارگردان : Clyde BruckmanBuster Keaton

هنرپیشه ها :Buster KeatonMarion MackGlen Cavender

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس

 

 


1- عصر جدید Modern Times معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

این فیلم داستان زندگی همه ماست. فیلم عصر جدید چارلی چاپلین زندگی انسان را در عصر مدرن به چالش میکشد. بحران شغل ، بحران سرمایه داری و بشری که در بین چرخ دنده های عصر مدرن در حال له شدن است. این فیلم متعلق به همه زمان هاست. این  فیلم نه تنها شما را میخنداند که اینقدر عمیق است که شمارا وادار به تفکر میکند در مورد زندگی فعلی خود ما. اینکه ما در دنیای مدرن ابزار هستیم ؟ یا گوسفند ؟ یا انسان؟

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 39 قرار دارد.

کارگردان : Charles Chaplin

هنرپیشه ها : Charles ChaplinPaulette GoddardHenry Bergman

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس

ترس

پست شماره 23
  • تاریخ ارسال : جمعه 01 فروردین 1399
  • بازدید : 27 مشاهده

ژانر وحشت

پست شماره 22
  • تاریخ ارسال : جمعه 01 فروردین 1399
  • بازدید : 29 مشاهده

ژانر وحشت در سینما از ابتدای اختراع سینما طرفداران خود را داشته است. همیشه این طرفداران پر و پا قرص منتظر هستند کارگردان های فیلم های ژانر ترسناک یک برگ جدید برایشان رو کنند و آنها را غافلگیر کنند. ژانر وحشت در سینما از زمان سینما صامت بوجود آمد و در حال حاضر حتی فیلم هایی در ژانر وحشت به شکل سه بعدی ساخته میشوند تا بهتر بتواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند. سینمای وحشت به قدری کلیشه شده است که تبدیل شده به فرمول هایی که هر سینماگری که میخواهد در ژانر وحشت فیلم بسازد از آنها پیروی میکند و اگر کسی این فرمول ها را به کناری بگذارد و کمی خلاقیت به خرج دهد ذهن های فرمول بندی شده را تحت تاثیر قرار میدهد.معرفی ده فیلم برتر ژانر وحشت گار ساده ای نیست زیرا گزینه های زیادی وجود دارد که میتواند در این لیست جای بگیرد.

بعضی از فیلم های ژانر وحشت تبدیل به مرجع شده اند و به قدری از روی فیلمنامه آنها کپی شده است که سوژه این فیلم ها در ذهن ها تبدیل شده است به کلیشه هایی قابل حدس. یکی از فیلم های ژانر وحشت که این مقام را دارد فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس است ساخته توبی هوپر. چند فیلم دیده اید که چند جوان در جاده برای رفتن به جایی با همدیگر همراه میشوند و در راه گرفتار مشکلات زیادی میشوند و فقط یکی از آنها زنده میماند؟

نکته

ژانر وحشت در سینما در حال حاضر دیگر قادر به ترساندن مخاطبش نیست. مخاطب میداند این فیلم ها پر است از حقه های سینمایی و حتی بعضی از حقه های سینمایی را خودش میداند بنابر این قالب سینمایی برای مخاطب تکراری شده است و در حال حاضر فیلم ترسناکی میتواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد که محتوایی جدید و نو داشته باشد.

در ادامه ده فیلم برتر ژانر وحشت 10 فیلم سینمایی برتر این ژانر  آورده میشود و تلاش شده است این لیست به گونه ای باشد که مخاطب  با دیدن  فیلم های سینمایی این لیست حد اقل به خنده نیفتد.

لازم به ذکر هست فیلم سینمایی روانی اثر آلفرد هیچکاک در این لیست نیست  به دو دلیل نیامده است: اول اینکه این فیلم به قدری مشهور و معروف است که نیازی به معرفی ندارد. دوم این فیلم را تقریبا تمامی سینما دوستان دیده اند و نیازی به معرفی ندارد. در توضیح این فیلم همین بس که شخصیت منفی این فیلم، نورمن بِیتس، جزو برترین شروران تاریخ سینمای جهان محسوب می‌شود.

[caption id="attachment_699" align="aligncenter" width="812"]معرفی ده فیلم ژانر وحشت معرفی ده فیلم ژانر وحشت[/caption]

10- شوم Sinisterده فیلم برتر ژانر وحشت

ده فیلم برتر ژانر وحشت  در سینما را با یک فیلم نسبتا گمنام شروع میکنیم. این فیلم بر اساس کلیشه ها ساخته شده است اما غافلگیری های زیادی دارد و مخاطب را به لذت می رساند. داستان فیلم در مورد خانواده ای هست که به یک خانه جدید نقل مکان میکنند و در خانه جدید دچار مشکلات زیادی میشوند . میبینید سوژه چقدر تکرار میشود در سینمای وحشت ؟ تعداد زیادی فیلم سینمایی  در ژانر وحشت با این سوژه وجود دارد. این فیلم بجز در یک صحنه که اشتباه فیلمنامه نویس  و کارگردان است در بقیه موارد فیلم قابل قبولی است. اشتباه آن صحنه هم مربوط به استفاده تکنولوژی در ترساندن بود که کاملا اشتباه بود. خوشبختانه بسیار کوتاه بود این اشتباه.

این فیلم سینمایی  قسمت دوم آن نیز ساخته شده است که اصلا پیشنهاد نمیشود.

کارگردان : Scott Derrickson

هنرپیشه ها : Ethan HawkeJuliet RylanceJames Ransone

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


9-  1408 معرفی ده فیلم برتر ژانر وحشت

در معرفی ده فیلم برتر ژانر وحشت به سراغ فیلمی میرویم که شاید با دیدنش چندان وحشت نکنید اما در ژانر وحشت جا میگیرد. این فیلم سینمایی به قدری جذاب کار شده است که شما را تا انتها می کشاند. در انتها شما با دو پایان روبرو هستید. یک پایان خوش و دیگری پایانی غمگین. فیلم سینمایی 1408 بر اساس داستان کوتاهی از استیون کینگ با همین نام ساخته شده است. استیون کینگ از نویسندگان شاخص ژانر وحشت است که در قید حیات است.

داستان فیلم سینمایی 1408 در مورد نویسنده ای است که در مورد مکان های مرموز تحقیق میکند و در بین این کشف رمز های مکان های ترسناک با اتاق هتلی روبرو میشود که در موردش افسانه هایی وجود دارد. قهرمان داستان هم باید داستان اتاق را کشف کند و هم فرصتی برایش پیش می آید که خودش را نیز کشف کند.

فیلم سینمایی 1408 سرشار از صحنه های تکان دهنده است که شما را غافلگیر میکند. این فیلم نسبتا گمنام ژانر وحشت از هنرپیشه های درجه یک زمان خودش استفاده کرده است.

کارگردان : Mikael Håfström

هنرپیشه ها : John CusackSamuel L. JacksonMary McCormack

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


8- کابوس در خیابان الم A Nightmare on Elm Streetمعرفی ده فیلم برتر ژانر وحشت

یکی از شاخص ترین فیلم های سینمایی ژانر وحشت که به قدری قدرتمند بود که دنباله های زیادی برای آن ساخته شد کابوس در خیابان الم است. خلاصه این فیلم شما را از خلاقیت آن شگقت زده میکند. فیلم سینمایی کابوس در خیابان الم در مورد کابوس هایی است که اگر در آنها بمیرید در بیداری میمیرید. مثلا اگر در طول کابوس دست شما به یک تکه آهن گداخته بخورد و از خواب بپرید شانس آورده اید. وس کریون کارگردان صاحب‌سبک فیلم‌های ژانر وحشت  خالق این فیلم ارزشمند سینمای وحشت است. بازیگر شاخص این فیلم جانی دپ است که سالهای ابتدایی بازیگری خودش را سپری میکرد.

این فیلم به قدری در زمان خودش طرفدار پیدا کرد که پنج دنباله برای آن ساخته شد اما هیچ کدام به نزدیکی قسمت اول هم نرسید.

کارگردان : Wes Craven

هنرپیشه ها : Heather LangenkampJohnny DeppRobert Englund

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


7- حس ششم The Sixth Senseمعرفی ده فیلم برتر ژانر وحشت

در وصف این فیلم همین بس که بگویم این فیلم با بودجهٔ ۴۰ میلیون دلار ساخته شد و توانست بیش از ۶۷۲ میلیون دلار درآمد داشته باشد. کارگردان این فیلم  ام. نایت شیامالان معمولا به دو شکل فیلم میسازد. یا عالی و فوق العاده یا افتضاح . فیلم حس ششم از جمله فیلم های شیامالان است که فوق العاده از کار در آمده است. این فیلم از عنصر غافلگیری به بهترین شکل ممکن استفاده میکند.

در بین 250 فیلم برتر سایت Imdb  این فیلم رتبه 162 را تا این لحظه دارد.

کارگردان : M. Night Shyamalan

هنرپیشه ها : Bruce WillisHaley Joel OsmentToni Collette

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


 

6- فعالیت فراطبیعی Paranormal Activityمعرفی ده فیلم برتر ژانر وحشت

فعالیت فراطبیعی را میتوان در زیر ژانر فیلم های پیدا شده دسته بندی کرد. فیلم ترسناک فعالیت فرا طبیعی دلیل ترسناک بودنش در همین موضوع است. مخاطب در سراسر فیلم فکر میکند شاهد فیلمی است که قبلا توسط افراد به صورت مستند پیدا شده است و حالا نمایش داده میشود. این موضوع باعث میشود حس و حال مستند گونه ای فیلم داشته باشد. همین مستند گونه بودن فیلم عامل ترس بیشتر در فیلم است. سوژه فیلم به شدت تکراری و نخ نماست اما سبک تصویر برداری  همه این ضعف ها را پوشش میدهد.

این فیلم دارای پنج دنباله است اما هیچ کدام ز فیلم های دنباله قابل اعتنا نیستند.

کارگردان : Oren Peli

هنرپیشه ها : Katie FeatherstonMicah SloatMark Fredrichs

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic                   تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس

 


5- جعبه پرنده Bird Box معرفی ده فیلم برتر ژانر وحشت

جدید ترین فیلمی که در لیست برترین فیلم های ژانر وحشت قرار میگیرد فیلم جعبه پرنده است. فیلم های سینمایی همیشه یک نقطه ضعف دارند . به محض آنکه عامل وحشت دیده میشود فیلم از سکه می افتد و فیلم دیگر قادر به ترساندن تماشاگر خود نیست. فیلم جعبه پرنده عامل ترس را هیچ گاه نشان نمیدهد و این موضوع باعث میشود فیلم تا اخرین لحظه مخاطب خود را با خود بکشد.

فیلم جعبه پرنده در مورد دیدن چیز هایی است که هر کس می بیند دست به خودکشی میزند پس نباید دید تا زنده ماند. این ندیدن شامل بیننده نیز میشود.

کارگردان : M. Night Shyamalan

هنرپیشه ها :Sandra BullockTrevante RhodesJohn Malkovich

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس


 

4- جن گیر The Exorcistمعرفی ده فیلم برتر ژانر وحشت

کلاسیک ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما که مانند آثار شاخص ژانر وحشت به کرات مورد کپی برداری قرار گرفت و یک دنباله هم برای آن ساخته شده است.این فیلم از تلفیق مذهب و ماورا فیلمی در ژانر وحشت برای ما درست کرده است که ترسش به شدت باور پذیر است. این فیلم در زمان اکرانش به قدری تاثیر گذار بوده است که در هنگام پخش فیلم در سینما یک آمبولانس جلوی درب تمام سینما ها بوده است تا در صورتی که بیننده دچار مشکل شد  تیم پزشکی دخالت کنند.

دلیل چهارم بودن فیلم جن گیر در فهرست ده فیلم برتر ژانر وحشت جلوه های ویژه ای است که هم اینک مخاطب به آن اگاه شده است اما موضوع فیلم همچنان ترسناک است. این فیلم سینما نیز بسیار مورد کپی برداری قرار گرفته است و حتی برایش قسمت دوم نیز ساخته شده است اما هرگز قسمت دوم این فیلم سینمایی به پای قسمت اول نمیرسد.

این فیلم معمولا در صدر جدول لیست های ژانر وحشت است.

کارگردان : William Friedkin

هنرپیشه ها : Ellen BurstynMax von SydowLinda Blair

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس


3-دیگران The Others معرفی ده فیلم برتر ژانر وحشت

فیلمی گوتیک ترسناک آمریکایی-اسپانیایی محصول سال ۲۰۰۱، به کارگردانی و نویسندگی آلخاندرو آمنابار با بازی نیکول کیدمن است. این فیلم خلاقیت را در ژانر فیلم های سینمایی وحشت به اوج خود میرساند . داستانش را به شکلی تعریف میکند که سابقه اش را در سینما ندیده اید. پایان تکان دهنده این فیلم سینما شاخصه اصلی این فیلم است.

اگر این فیلم را تا این لحظه ندیده اید پیشنهاد میکنم هر چه سریعتر آنر تهیه کنید و از این فیلم لذت ببرید

کارگردان : Alejandro Amenábar

هنرپیشه ها : Nicole KidmanChristopher EcclestonFionnula Flanagan

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس

 


 

2-حلقه Ring معرفی ده فیلم برتر ژانر وحشت

یک فیلم سینمایی خاص در ژانر وحشت. این فیلم سینمایی در دو نسخه و دو دنباله ساخته شده است . نسخه اول ژاپنی مد نظر ماست. نسخه امریکایی فیلم بکر بودن قسمت ابتدایی را ندارد و یک کپی برابر اصل است که چندان برای کسی که نسخه ژاپنی را دیده است ترسناک نیست. قسمت دوم این فیلم سینمایی نیز چندان چنگی به دل مخاطب نمیزند و مثل همیشه فقط قسمت اول فیلم سینمایی حلقه است که در مخاطب احساس ترس میکند.

کارگردان : Hideo Nakata

هنرپیشه ها : Nanako MatsushimaMiki NakataniYûko Takeuchi

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس

 

 


1- درخشش The Shining معرفی ده فیلم برتر ژانر وحشت

فیلم سینمایی درخشش شبیه به هیچ فیلمی نیست که تا به حال دیده اید . این اثر یکی از شاخص ترین فیلم های ژانر سینمای وحشت است که اگر آنرا ندیده اید به شدت آنرا پیشنهاد میکنم. این فیلم توسط  استنلی کوبریک کارگردان فقید سینما ساخته شده است و بی شک یکی از بهترین فیلم های سینمایی ژانر وحشت است.

داستان این فیلم در مورد نویسنده ای است که همراه با پسر و همسرش قرار است یک زمستان را در یک هتل سر کنند و عواملی در هتل وجود دارد که دیده نمیشوند اما مشکل ساز میشوند.

در بین 250 فیلم برتر سایت Imdb  این فیلم رتبه 62 را تا این لحظه دارد.

کارگردان : Stanley Kubrick

هنرپیشه ها : Jack NicholsonShelley DuvallDanny Lloyd

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس

 

 

 

 

 

 

معرفی ده فیلم برتر ژانر وحشت ، ۱۰ ژانر ۱۰ فیلم

دکتر مووی

پاورقی‌های سینمایی

 

  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 28 اسفند 1398
  • بازدید : 30 مشاهده

قبل از اینکه به سراغ ده انیمیشن برتر برویم ذکر این نکته لازم است. ازآنجایی‌که این روزها همه دوستان در قرنطینه خودخواسته هستند و در منزل روزها را سر می‌کنند این سؤال مدام تکرار می‌شود: فیلم خوب چه فیلمی ببینم؟ جواب این سؤال راحت نیست چون از منظر پرسنده فیلم خوب چیست؟ علاقه فرد چیست؟ ممکن است یک فیلم خوب اکشن از نظر یک فرد دیگر فیلم افتضاحی باشد. پس برای پاسخ به این پرسش که چه فیلمی خوب است باید اول ژانر مورد علاقه خودتان را مشخص کنید. مثلا اگر شما از ژانر انیمیشن خوشتان می آید لیستی که در ادامه می آید معرفی ده انیمیشن برتر  بسیار به کار شما خواهد آمد. لیستی از برترین انیمیشن هایی که برای دور هم نشستن و با خانواده  دیدن بسیار مناسب هستند. انیمیشن هایی که نه فقط کودکان که بزرگسالان نیز از دیدنش لذت میبرند.

 

معرفی ده انیمیشن برتر

معرفی ده انیمیشن برتر

 

10-آناستازیا  Anastasia     

[caption id="attachment_646" align="alignright" width="203"]ژانر انیمیشن پوستر انیمیشن آناستازیا[/caption]

دهمین انتخاب برای لیست ده انیمیشن برتر آناستازیا است. داستان این انیمیشن بر اساس افسانه هایی است که درمورد زندگی آناستازیا کوچکترین دختر نیکلای دوم، آخرین تزار روسیه دهان به دهان و شفاهی ساخته شده است. افسانه هایی که ادعا میکنند وقتی همه خانواده نیکولای دوم به دست انقلابیون روسیه کشته شدند آناستازیا کوچکترین دختر خانواده زنده مانده است. داستان این انیمیشن بر اساس پیدا شدن این شخصیت است .

این انیمیشن علارغم آنکه افسانه ای است اما داستان آن به شدت خوب پرداخت شده است. شاید شما در ابتدا با مقایسه کیفیت این انیمیشن با فیلم های انیمیشن سالهای اخیر کمی ناامید شوید اما بعد از گذشت چند دقیقه از این  انیمشین تا انتها آنرا دنبال میکنید و از آن لذت بسیار خواهید برد. داستان این انیمیشن بسیار جذاب روایت میشود و اگر این انیمیشن را انتخاب نمیکردیم مطمئنا جایش در لیست ده انیمیشن برتر خالی بود.

ذکر این نکته لازم است که این انیمیشن در سال 1997 ساخته شده است.

کارگردان ها: Don BluthGary Goldman

صداپیشگان: Meg RyanJohn CusackChristopher Lloyd

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic          Rottentomatoes         موسیقی متن

تریلر فیلم                  گالری عکس                باکس آفیس


 

9- رنگو Rango 

[caption id="attachment_662" align="alignright" width="202"]ژانر انیمیشن پوستر انیمیشن رنگو[/caption]

در معرفی ده انیمیشن برتر کار بسیار سخت است زیرا رقبا هر کدام ذهن آدم را قلقلک میدهند. رنگو انیمیشنی است که همزمان هم برای کودکان جذاب است هم برای بزرگسالان حرف برای گفتن دارد. شباهت های زیادی بین شخصیت جانی دپ در دزدان دریایی کارائیب با شخصیت رنگو با صدا پیشگی جانی دپ وجود دارد.

این انیمیشن در ذهن کودک تاثیر بسیار مفیدی میگذارد . تاثیر بحران خشکسالی و نبودن آب سالم برای آیندگان و لزوم توجه به این موضوع برای حیات در روی کره زمین . سوالات انیمیشن برای بزرگسالان وقتی است که رنگو شروع میکند به پرسش در رابطه با هستی و معنای زندگی .

داستان انیمیشن رنگو در مورد آفتاب پرستی است که در خیالاتش نقش قهرمانان را بازی میکند اما بر حسب اتفاق با دنیای واقعی مواجه میشود و باید تصمیم بگیرد آیا در دنیای واقعی یک قهرمان باشد و خطرات آن را به جان بخرد ؟ یا راه امن تر را انتخاب کند و به دنبال زندگی معمولی خودش برود.

بحران خشکسالی و کم آبی برای کره زمین به قدری خوب در این انیمیشن به تصویر کشده شده است که در هنگام دیدن آن مدام تشنه میشوید و گلوی شما از گرد و خاک خشک میشود و سلفه میکنید.

محصول 2011 و برنده اسکار بهترین انیمیشن سال در مراسم اسکار

کارگردان:Gore Verbinski

صداپیشگان: Johnny DeppIsla FisherTimothy Olyphant

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        moviemeter          Rottentomatoes         موسیقی متن

تریلر فیلم                 گالری عکس                باکس آفیس


8- عصریخبندان Ice Age

[caption id="attachment_665" align="alignright" width="200"]ژانر انیمیشن پوستر انیمیشن عصر یخبندان[/caption]

در معرفی ده انیمیشن برتر اگر بخواهیم کارتون های دنباله دار را معرفی کنیم لیست ما بسیار کوتاه میشود. انیمیشن عصر یخبندان پنج دنباله دارد و حتی ممکن است باز هم برای این انیمیشن دنباله ساخته شود. پیشنهاد من به شما این است . ابتدا قسمت یک این انیمیشن را ببینید بعد بهتر میتوانید تصمیم بگیرید ایا مجموعه قسمت های انیمیشن عصر یخبندان را ببینید یا نه. البته که قسمت اول این انیمیشن از سری هایی که بعد از آن ساخته شد یک سر و گردن بالاتر است.

عصر یخبندان موضوع بکری دارد . چند حیوان با یکدیگر گروهی را تشکیل میدهند که حافظ کودک انسان هستند . این بار طبیعت است که نقش مادر را برای فرزند انسان ایفا میکند.

این انیمیشن دارای چهار دنباله  نیز هست: عصریخبندان 2:ذوب ، عصریخبندان 3: آغاز دایناسورها ، عصر یخبندان 4:رانش قاره‌ای ، عصریخبندان 5: دوره برخورد

همچنین تعداد انیمیشن کوتاه با شخصیت های این انیمیشن دوست داشتنی نیز ساخته شده است.

سایت رسمی انیمیشن عصر یخبندان: iceagemovies

کارگردان ها: Chris WedgeCarlos Saldanha

صداپیشگان: Denis LearyJohn LeguizamoRay Romano

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        moviemeter          Rottentomatoes         موسیقی متن

تریلر فیلم                 گالری عکس                باکس آفیس


7-شرک Shrek

[caption id="attachment_667" align="alignright" width="201"]ژانر انیمیشن پوستر انیمیشن شرک[/caption]

شرک غولی است که در یک جنگل سرسبز در آرامش و سکوت زندگی می‌کند، تا اینکه مأموران پادشاه به منطقه‌ او نزدیک میشوند و از مردم چیزهای عجیبشان را می‌خواهند، پیرزنی الاغش را می‌دهد و ادعا می‌کند که الاغش قادر به حرف زدن است. پادشاه  تمام موجودات عجیب را به خانه شرک میفرستد و شرطش برای تخلیه خانه آزادی یک پرنسس است که در دستان اژدها اسیر است. شرک و الاغ با یکدیگر تلاش میکنند پرنسس را آزاد کنند.

داستان شرک بسیار بکر است و تا زمان خودش هیچ نمونه مشابهی نداشت. این بکر بودن داستان در لایه های پایین تر انیمیشن نیز وجود دارد. درس هایی که از دیدن ین انیمیشن یاد میگیرند مهمترینش این است که ظاهر زیبا مهم نیست و انسان ها باید درون زیبایی داشته باشند.

این انیمیشن چهار قسمت ادامه دارد اما فقط شرک 2 است که تا حدودی همراه اثر اصلی در خاطره ها باقی می ماند.

شخصیت الاغ با گویندگی ادی مورفی یکی از بهترین صدا پیشگی های ادوار تاریخ انیمیشن شناخته شده است.

کارگردان ها: Andrew AdamsonVicky Jenson

صداپیشگان: Mike MyersEddie MurphyCameron Diaz

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        metacritic         Rottentomatoes         موسیقی متن

تریلر فیلم                 گالری عکس                باکس آفیس


6- داستان اسباب‌بازی Toy Story

[caption id="attachment_672" align="alignright" width="201"]ده انیمیشن برتر در ژانر انیمیشن ده انیمیشن برتر در ژانر انیمیشن[/caption]

اولین انیمیشن بلند کامپیوتری شرکت پیکسار است که تمام آن با کامپیوتر ساخته شده است. البته این تنها نکته خاص این انیمیشن نیست بلکه سوژه ناب این انیمیشن آن را تبدیل کرده است به عضو همیشگی لیست برترین انیمیشن  هایی که تا به امروز ساخته شده است و نقطه عطفی در ساخت انیمیشن.

داستان این انیمیشن سرشار از تخیلی است که همه کودکان با آن سر و کار دارند یعنی زنده بودن عروسک های دوران کودکی.

داستان اسباب بازی خلاصه اش این گونه است : اندی پسری 6 ساله عروسکی دریافت میکند که با بقیه عروسک هایش سر سازگاری ندارد.

این انیمیشن در چهار قسمت ساخته شده است که بهترین های آن قسمت یک و قسمت سه هستند.

همچنین این انیمیشن در میان 250 فیلم برتر سایت IMDB  رتبه 81 را داراست.

کارگردان : John Lasseter

صداپیشگان: Tom HanksTim AllenDon Rickles

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic          Rottentomatoes         موسیقی متن

تریلر فیلم                  گالری عکس                باکس آفیس


5- شرکت هیولاها Monsters, Inc ده انیمیشن برتر در ژانر انیمیشن

داستان شرکت هیولا ها داستان تکراری هیولا زیر تخت است اما نه اینقدر تکراری که بتوانید حدس بزنید.

در سرزمین هیولاها برای تهیه انرژی روش خاصی وجود دارد، هیولاها با ترساندن بچه‌ها از صدای جیغ آن‌ها انرژی تهیه می‌کنند، البته رئیس کارخانه به هیولاها تلقین کرده که هیچ چیز به اندازه یک کودک خطرناک نیست و حتی یک تماس آن‌ها می‌تواند باعث مرگ شود. سرانجام روزی یک کودک وارد سرزمین هیولاها می‌شود و همه چیز را به هم می‌ریزد.

یکی از هیجان انگیز ترین سکانس هایی که امکان دارد ببینید در این انیمیشن وجود دارد . سکانسی که در ها در کارخانه به صورت ریلی حرکت میکنند و هیولا ها تلاش میکنند به درب مورد نظرشان برسند.

نکته مهم با خردسالان این انیمیشن را نبینید. شخصیت منفی این انیمیشن ممکن است باعث ترس در روح و روان کودک کند.

این انیمیشن در دو قسمت ساخته شده است که قسمت دوم آن دانشگاه هیولاها نام دارد . اما قسمت دوم انیمیشن فاصله زیادی با اصل اثر دارد و پیشنهاد نمیشود.

همچنین این انیمیشن در میان ۲۵۰ فیلم برتر سایت IMDB  رتبه 228 را داراست.

کارگردان ها : Pete DocterDavid Silverman

صداپیشگان: Billy CrystalJohn GoodmanMary Gibbs

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic          Rottentomatoes         موسیقی متن

تریلر فیلم                  گالری عکس                باکس آفیس


4-در جستجوی نمو  Finding Nemo ده انیمیشن برتر در ژانر انیمیشن

این انیمیشن یکی از بهترین آثار شرکت پیکسار است. وقتی خلاصه آن را میخوانید متعجب میشود. یک دلقک ماهی در آب های اقیانوس پسرش را گم میکند و به جستجوی او می پردازد. تنها چیزی که دارد یک آدرس است و ما متوجه میشویم پسرش سر از یک آکواریوم در آورده است. با این خلاصه این سوال مطرح میشود که چگونه یک ماهی میتواند خودش را به یک آکواریوم در یک مطب برساند. اینجاست که خلاقیت فیلمنامه نویس و کارگردان همه را متعجب میکند.

این انیمیشن دارای قسمت دومی به نام در جستجوی دوری نیز هست  که ارزش دیدن دارد.

همچنین این انیمیشن در میان ۲۵۰ فیلم برتر سایت IMDB  رتبه 170 را داراست.

کارگردان ها : Andrew StantonLee Unkrich

صداپیشگان: Albert BrooksEllen DeGeneresAlexander Gould

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic          Rottentomatoes         موسیقی متن

تریلر فیلم                  گالری عکس                باکس آفیس

 


3- زوتوپیا Zootopiaده انیمیشن برتر در ژانر انیمیشن

زوتوپیا یا آرمان شهر حیوانات یک داستان ساده دارد و در لایه های پایین ترش داستان عمیقی دارد. داستان این انیمیشن :افسر پلیس خرگوش و یک روباه کلاهبردار با همکاری یکدیگر از یک پرونده مرموز پرده برمی‌دارند؛ و در این هنگام هیچ‌کس آن دو را جدی نمی‌گیرد و آنها مجبورند به تنهایی با مشکلات زیادی روبه رو شوند. اما این فقط یک طرف قضیه است.

زوتوپیا دنیایی را به تصویر میکشد که دنیای ما انسان هاست دنیایی که اگر آرمان شهر بود در آن هیچ کس شکارچی و شکار نبود و این اندازه شاهد خونریزی نبودیم. زوتوپیا به کودکان می آموزد که علارغم تمام تفاوت ها میشود در کنار یکدیگر زندگی کرد بدون آنکه مجبور باشیم دست به خشونت بزنیم.

این انیمیشن زیبا شاید بعد از مدتی کمرنگ شود اما حرف هایی که به مخاطب میزند در جان او نفوذ میکند.

این انیمیشن در سال 2017 برنده اسکار بهترین انیمیشن سال شد.

کارگردان ها : Byron HowardRich Moore

صداپیشگان: Ginnifer GoodwinJason BatemanIdris Elba

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic          Rottentomatoes         موسیقی متن

تریلر فیلم                  گالری عکس                باکس آفیس


2-وال-ئی WALL-E ده انیمیشن برتر در ژانر انیمیشن

در معرفی ده انیمیشن برتر سخت ترین کار ترتیب سه گزینه آخر است. این انیمیشن ها در سه مورد آخر هر سه شاهکار هستند و ترتیب آنها کاملا شخصی است.

وال-ئی داستان رباطی است که در پسا آخر الزمان بر روی کره زمین فعالیت میکند. وال-ئی یک ربات بی احساس نیست او به دنبال مفهوم زندگی است و در تلاش است هدفی والا تر از چیزی که برایش ساخته شده است را پیدا کند . او در بین این تلاش هایش به ربات مونث دیگری برخورد میکند که در او احساساتی را بوجود می آوردکه تا اینلحظه در زندگیش نبوده است.

این انیمیشن در میان ۲۵۰ فیلم برتر سایت IMDB  رتبه 63 را داراست.

این انیمیشن در سال 2009 برنده اسکار بهترین انیمیشن سال شد.

کارگردان  :Andrew Stanton

صداپیشگان: Ben BurttElissa KnightJeff Garlin

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic          Rottentomatoes         موسیقی متن

تریلر فیلم                  گالری عکس                باکس آفیس


1- درون و بیرون  Inside Out ده انیمیشن برتر در ژانر انیمیشن

معرفی ده انیمیشن برتر: یرترین انیمیشن لیست ما در اختیار درون و بیرون یا از درون به بیرون است . این انیمیشن زیبا مرز های خلاقیت را جابجا کرد. داستان این انیمیشن را نمی شود در چند خط بیان کرد.  بیشتر سر در گم می شوید . خلاصه این انیمیشن رفتار ها و تعاملات چند شخصیت است که در درون ذهن یک نفر  زندگی میکنند. این چند شخصیت احساسات کاراکتر اصلی ما هستند.

این انیمیشن هیچ دست کمی  از فیلم های درجه یک هالیوودی ندارد. شاید بشود گفت در خیلی موارد از آنها بالاتر است.

این انیمیشن در میان ۲۵۰ فیلم برتر سایت IMDB  رتبه156 را داراست.

این انیمیشن در سال 2009 برنده اسکار بهترین انیمیشن سال شد.

کارگردان ها : Pete DocterRonnie Del Carmen

صداپیشگان: Amy PoehlerBill HaderLewis Black

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic          Rottentomatoes         موسیقی متن

تریلر فیلم                  گالری عکس                باکس آفیس

 

121212

پست شماره 18
  • تاریخ ارسال : شنبه 24 اسفند 1398
  • بازدید : 35 مشاهده

پاورقی‌های سینما

 

دکتر مووی

پاورقی‌های سینمایی با علی راشدی

غمگین ترین فیلم های تاریخ سینما

 

غمگین ترین فیلم های تاریخ سینما​ خیلی بیشتر از آن چیزی است که بشود از آن لیست کاملی تهیه کرد. در ادامه تلاش بیهوده ای کردم که از  فیلم های سینمایی غمگین که در من ایجاد غم کرده است لیستی تهیه کنم و آن را در اختیار شما بگذارم . قبل از اینکه به سراغ لیست غمگین ترین فیلم های تاریخ سینما  برویم کمی راجب این سوال بیندیشیم  که ” چرا غم؟”سینما با به تصویر کشیدن عشق هایی زیبا در دل مخاطبینش  در سراسر جهان جا باز کرده است پس چرا مخاطبین سینما از صحنه های غمگین فیلم های سینمایی خوششان می آید ؟ آیا سینما قرار است من مخاطب را غمگین کند ؟

شما پاسخ این سوال را بگویید

 چرا من دوست دارم سینما مرا غمگین کند ؟ توضیحات زیادی میخواهد که خارج از حوصله این نوشته است و من هم اهل این ژست های روشنفکری نیستم که بخواهم برای شما از کلماتی مثل کاتارسیس و تراژدی استفاده کنم و پای ارسطو و برتولت برشت را وسط بکشم . همه این واژه ها را برای دانشجویان رشته هنر بگذارید . اجازه دهید همان منتقدین  سینمایی که واژه ها را برای ما انگلیسی بلغور میکنند از آنها استفاده کنند. خیلی ساده برای شما میگویم. 

چرا شما به یک موسیقی غمگین گوش میدهید ؟ چرا موسیقی که از جدایی و درد حکایت میکند برای شما جذاب تر است ؟ اگر شما عاشق عشق هستید پس چرا از هجران ها استقبال میکنید؟ چطور است که کتابی که درد های تنهایی را بازگو میکند پر طرفدار تر است ؟ شما برای همه سوال های بالا جواب هایی دارید که با بقیه متفاوت است و شاید حتی جواب هایی داشته باشید که قادر به بیان آنها با کلمه نیستید.

همه این احساساتی که شما آن را به زبان نیاورده اید دلیل آن میشود که به سراغ یک فیلم غمگین بروید و از درد کشیدن آن لذت ببرید و تا مدت ها صحنه های غمگین یک فیلم را بخاطر بسپارید و هر چقدر آن فیلم و آن صحنه غمگین تر باشداحساسات شما را بیشتر  درگیر می کند و در نزد شما محبوب تر است .

پاورقی: لزوما صحنه های غمگین فیلم های سینمایی صحنه های عاشقانه ای نیست.

 

۱۱- فیلم سینمایی تاریخ مجهول امریکا American History X

فیلم سینمایی تاریخ مجهول امریکا سرشار از خشونت است. خشونتی که ریشه های عمیقی دارد و به این راحتی ها قابل محو شدن نیست. این فیلم شما را با جهانی آشنا میکند که انسان هایش در ذهنشان رتبه بندی دارند . 

اگر شما سیاه  پوست هستید یک رتبه پایین تر قرار می گیرید و اگر سفید پوست هستید این امکان وجود دارد که سفید پوستی نباشید که معیار رتبه بندی است پس شما در مقابل یک سفید پوست دیگر که خالص تر از شماست پایین تر قرار میگیرید.

در فیلم تاریخ مجهول امریکا درگیری های ذهنی هنرپیشه نقش اصلی را با مسئله نژاد شاهد هستیم و غمگین ترین صحنه فیلم درست زمانی رخ میدهد که همه چیز به یک آرامش ذهنی رسیده است و ما فکر میکنیم مشکلات حل شده است اما غافل از اینکه تازه مشکلات آغاز شده است و فاجعه رخ میدهد.

در حال حاضر این فیلم در رتبه بندی سایت IMDB در رتبه ۳۵ قرار دارد.

محصول ۱۹۹۸

غمگین ترین فیلم

کارگردان: Tony Kaye

هنرپیشه ها :  Edward NortonEdward FurlongBeverly D’Angelo

عکس هایی از فیلم

غمگین ترین صحنه تاریخ مجهول آمریکا
غمگین ترین صحنه تاریخ مجهول آمریکا
غمگین ترین صحنه تاریخ مجهول آمریکا
غمگین ترین فیلم
غمگین ترین فیلم

لینک های فیلم

تریلر فیلم

صفحه فیلم در IMDB

صفحه فیلم در ویکی پدیا (فارسی)

صفحه فیلم در ویکی پدیا (انگلیسی)

فروش فیلم

گالری عکس

Metacritic

Rottentomatoes

جوایز فیلم

موسیقی متن

 

۱۰- فیلم سینمایی مولن روژ Moulin Rouge

فیلم سینمایی مولن روژ از آن دست فیلم هایی است که ابتدای فیلمنامه اش انتهای داستان است و داستان با فلش بک آغاز میشود . این فیلم داستانش شرح داستانی است که تعریف میکند چطور یک عاشق و معشوق به یکدیگر نرسیده اند و از هم جدا مانده اند.

شاید شما فکر کنید چطور چنین داستانی که ما از انتهای آن آگاهی داریم میتواند مارا دچار احساسات غم کند ؟ در حالی که از ابتدا فیلمنامه نویس دست خودش را برای ما رو کرده است و پایان فیلم را برای ما گفته است ؟ به شما پیشنهاد میکنم زود قضاوت نکنید و پای فیلم بنشینید و از قدرت کارگردان و فیلمنامه  نویس و بازیگران فیلم لذت ببرید.

یکی از عوامل دردناک بودن داستان فیلم مرگ خود آگاه معشوق است که میخواهد کمترین آسیب را متوجه حال عاشق کند اما  مگر عشق چیزی جز درد کشیدن است ؟

محصول ۲۰۰۱

مولن روژ غمگین ترین صحنه

کارگردان: Baz Luhrmann

هنرپیشه ها : Nicole KidmanEwan McGregorJohn Leguizamo 

عکس هایی از فیلم

مولن روژ غمگین ترین صحنه
مولن روژ غمگین ترین صحنه
مولن روژ غمگین ترین صحنه
مولن روژ غمگین ترین صحنه
مولن روژ غمگین ترین صحنه

لینک های فیلم

تریلر فیلم

صفحه فیلم در IMDB

صفحه فیلم در ویکی پدیا (فارسی)

صفحه فیلم در ویکی پدیا (انگلیسی)

فروش فیلم

گالری عکس

Metacritic

Rottentomatoes

جوایز فیلم

موسیقی متن

فیلم در شبکه های اجتماعی

 

۹- فیلم سینمایی دکتر ژیواگو Doctor Zhivago

مشکل اصلی فیلم دکتر ژیواگو واقعی بودن آن است علارغم آنکه از رمان دکتر ژیواگو اثرباریس پاسترناک ساخته شده است. دیوید لین  کارگردان فیلم دکتر ژیواگو اثر های زیادی دارد که آن فیلم های سینمایی در رتبه بالاتری از دکتر ژیواگو قرار می گیرند اما دکتر ژیواگو با پایان خاص خودش  تا مدت های زیادی  در ذهن شما  می ماند.

تاثیر این فیلم بر مخاطب به قدری بالاست که بعد از اتمام فیلم مخاطب برای تسکین درد های درونی خودش سعی میکند راه حل هایی ارایه دهد که از آن پایان فیلم اجتناب شود. مثلا بگوید اگر آن شخصیت این کار را نمیکرد اینگونه نمیش یا مثلا  بگوید : تصمیم این شخصیت فیلم اشتباه بود  اما همه این ها بهانه هایی است برای فرار از آن احساسات غمناک انتهای فیلم.

محصول : ۱۹۶۵

این فیلم برنده پنج جایزه اسکار شده است.

غمگین ترین صحنه دکتر ژیواگو

کارگردان: David Lean

هنرپیشه ها : Omar SharifJulie ChristieGeraldine Chaplin 

عکس هایی از فیلم

غمگین ترین صحنه دکتر ژیواگو
غمگین ترین صحنه دکتر ژیواگو
غمگین ترین صحنه دکتر ژیواگو
غمگین ترین صحنه دکتر ژیواگو
غمگین ترین صحنه دکتر ژیواگو

لینک های فیلم

تریلر فیلم

صفحه فیلم در IMDB

صفحه فیلم در ویکی پدیا (فارسی)

صفحه فیلم در ویکی پدیا (انگلیسی)

فروش فیلم

گالری عکس

Metacritic

Rottentomatoes

جوایز فیلم

موسیقی متن

 

۸- فیلم سینمایی مسیر سبز The Green Mile

فیلم سینمایی دالان سبز  بر اساس رمانی از استیون کینگ ساخته شده‌است نویسنده ای که معروف بودنش بخاطر داستان های ترسناک است اما محبوبیتش بخاطر آثاری مانند رستگاری در شاوشنک  و همین فیلم مسیر سبز است.

فیلم مسیر سبز یکی از غمگین ترین فیلم های سینما دوستان است . فیلمی که در آن معجزه الهی را اعدام میکنند و یکی از غمناک ترین دیالوگ های تاریخ سینما در سکانس قبل از اعدام رقم میخورد وقتی که جان کافی اعدام شدنش را یک لطف میداند و به تام هنکس میگوید: خستم رئیس خستم.

در حال حاضر این فیلم در رتبه بندی سایت IMDB در رتبه ۲۹ قرار دارد.

محصول ۱۹۹۹

غمگین ترین صحنه مسیر سبز

کارگردان: Frank Darabont

هنرپیشه ها : Tom HanksMichael Clarke DuncanDavid Morse

عکس هایی از فیلم

غمگین ترین صحنه مسیر سبز
غمگین ترین صحنه مسیر سبز
غمگین ترین صحنه مسیر سبز
غمگین ترین صحنه مسیر سبز
غمگین ترین صحنه مسیر سبز

لینک های فیلم

تریلر فیلم

صفحه فیلم در IMDB

صفحه فیلم در ویکی پدیا (فارسی)

صفحه فیلم در ویکی پدیا (انگلیسی)

فروش فیلم

گالری عکس

Metacritic

Rottentomatoes

جوایز فیلم

موسیقی متن

فیلم در شبکه های اجتماعی

 

۷- فیلم سینمایی شجاع دل Braveheart

شجاع دل با بازیگری و کارگردانی مل گیبسون  از آن دست فیلم هایی است که توانایی این را دارد هر مخاطبی را تحت تاثیر قرار دهد. شجاع دل روایت انسان است انسانی که برای آزادی تلاش میکند و در بین راه رسیدن به آزادی همه چیزش را فدا میکند حتی خودش را.

این فیلم صحنه اعدامی دارد که فیلمنامه نویس و کارگردان از نشان دادن واضح آن دوری کرده اند زیر نمیخواستند مرگ قهرمان فیلم را کامل به تصویر بکشند. قصد آنها از انجام این کار جاودانه کردن قهرمان فیلم بوده است اما همین کار باعث شده است فیلم در این صحنه اش غمگین تر شود.

در حال حاضر این فیلم در رتبه بندی سایت IMDB در رتبه۷۸ قرار دارد.

محصول ۱۹۹۵

غمگین ترین صحنه شجاع دل

کارگردان: Mel Gibson

هنرپیشه ها :  Mel GibsonSophie MarceauPatrick McGoohan

عکس هایی از فیلم

غمگین ترین صحنه شجاع دل
غمگین ترین صحنه شجاع دل
غمگین ترین صحنه شجاع دل
غمگین ترین صحنه شجاع دل
غمگین ترین صحنه شجاع دل

لینک های فیلم

تریلر فیلم

صفحه فیلم در IMDB

صفحه فیلم در ویکی پدیا (فارسی)

صفحه فیلم در ویکی پدیا (انگلیسی)

فروش فیلم

گالری عکس

Metacritic

Rottentomatoes

جوایز فیلم

موسیقی متن

فیلم در شبکه های اجتماعی

 

۶- فیلم سینمایی پیانو The Piano

فیلمی که جین کمپیون نویسنده  تهیه کننده و کارگردانش بود و شاخص ترین اثر کارگردانش تا به امروز است . فیلم پیانو داستان زنی است که توانایی شنیدن ندارد اما نوازنده پیانو است و در طول فیلم ما متوجه میشویم که هنرپیشه اصلی فیلم به صورت خود خواسته سکوت اختیار کرده است و سخن نمی گوید و توانایی شنیدن را نیز دارد.

در یکی از صحنه های فیلم پیانو ما شاهد خشونت علیه زنی هستیم که مورد ضرب و شتم قرار میگیرد اما در تمام لحظات سکوت اختیار کرده است و فریاد نمی زند و این فریاد نزدن او غم درون صحنه ضرب و شتم را چند برابر کرده است.

محصول ۱۹۹۳

غمگین ترین صحنه پیانو

کارگردان: Jane Campion

هنرپیشه ها :Holly HunterHarvey KeitelSam Neill 

عکس هایی از فیلم

غمگین ترین صحنه پیانو
غمگین ترین صحنه پیانو
غمگین ترین صحنه پیانو
غمگین ترین صحنه پیانو
غمگین ترین صحنه پیانو

لینک های فیلم

تریلر فیلم

صفحه فیلم در IMDB

صفحه فیلم در ویکی پدیا (فارسی)

صفحه فیلم در ویکی پدیا (انگلیسی)

فروش فیلم

گالری عکس

Rogerebert

Rottentomatoes

جوایز فیلم

موسیقی متن

فیلم در شبکه های اجتماعی

 

۵- فیلم سینمایی فارست گامپ

فارست گامپ سرگذشت همه ماست. فارست جوانی است با بهره هوشی کم نسبت به هم سن و سال هایش. او مورد آزار و اذیت افراد جامعه قرار م گیرد  و شروع به دویدن میکند تا از جایی که هست . چیزی که هست فرار کند.

فارست گامپ همیشه چیز هایی که نمیخواهد را به دست می آورد. او قهرمان جنگ میشود . قهرمان ورزش میشود . صیاد ماهر میگو میشود اما  او فقط دنیای کوچک خودش را می‌خواهد دنیایی که تمام وسعتش آغوش مادر و داشتن جنی است.

فارست گامپ یک عقب مانده ذهنی است اما یک پیشرو عاطفی است. او همه چیز به دست می آورد بجز آنچه میخواهد.

در حال حاضر این فیلم در رتبه بندی سایت IMDB در رتبه ۱۲ قرار دارد.

محصول ۱۹۹۴

غمگین ترین صحنه فارست گامپ

کارگردان: Robert Zemeckis

هنرپیشه ها : Tom HanksRobin WrightGary Sinise 

عکس هایی از فیلم

غمگین ترین صحنه فارست گامپ
غمگین ترین صحنه فارست گامپ
غمگین ترین صحنه فارست گامپ
غمگین ترین صحنه فارست گامپ
غمگین ترین صحنه فارست گامپ

لینک های فیلم

تریلر فیلم

صفحه فیلم در IMDB

صفحه فیلم در ویکی پدیا (فارسی)

صفحه فیلم در ویکی پدیا (انگلیسی)

فروش فیلم

گالری عکس

Metacritic

Rottentomatoes

جوایز فیلم

موسیقی متن

فیلم در شبکه های اجتماعی

 

۴- فیلم سینمایی فهرست شیندلر Schindler's List

خیلی ساده میتوان نشست و ادعا کرد که فهرست شیندلر دلیل موفقیتش استیون اسپیلبرگ یهودی و لابی یهودی است اما…

آیا واقعا کسی که این حرف را بر زبان می آورد فیلم را دیده است ؟ تمام حس مظلومیت قوم یهود در فیلم قبول . حتی مظلوم نمایی هم قبول اما آیا واقعا این شاهکار سینمایی در مورد این هاست ؟

دلیل ماندگاری فهرست شیندلر در تاریخ سینما فراتر از دفاع از یک قوم است. فهرست شیندلر در مورد انسانیت است. در مورد کمک به هم نوع است. در مورد فرصت کمک کردن است که اگر در لحظه ای که گذشت کار درست را انجام ندهیم ممکن است یک عمر پشیمان باشیم.

محصول ۱۹۹۴

در حال حاضر این فیلم در رتبه بندی سایت IMDB در رتبه ۶ قرار دارد.

غمگین ترین فیلم فهرست شیندلر

کارگردان: Steven Spielberg

هنرپیشه ها :Liam NeesonRalph FiennesBen Kingsley

عکس هایی از فیلم

غمگین ترین فیلم فهرست شیندلر
غمگین ترین فیلم فهرست شیندلر
غمگین ترین فیلم فهرست شیندلر
غمگین ترین فیلم فهرست شیندلر
غمگین ترین فیلم فهرست شیندلر

لینک های فیلم

تریلر فیلم

صفحه فیلم در IMDB

صفحه فیلم در ویکی پدیا (فارسی)

صفحه فیلم در ویکی پدیا (انگلیسی)

فروش فیلم

گالری عکس

Metacritic

Rottentomatoes

جوایز فیلم

موسیقی متن

فیلم در شبکه های اجتماعی

 

۳- فیلم سینمایی مرثیه ای برای یک رویا Requiem for a Dream

یکی از غمگین ترین فیلم های تاریخ سینما که تا مدت ها ذهن مخاطبش را درگیر می کند با موسیقی متن زیبای Clint Mansell که مدام ریتم ها در ذهن تکرار میشود. 

فیلم مرثیه ای برای یک رویا پایان تلخی دارد و فیلمساز هیچگاه سعی نمیکند کمی از تلخی آن بکاهد که برعکس تمام تلاشش را میکند تا به شدید ترین شکل ممکن ضربه هایش را بر روح و روان مخاطب فرود آورد.

تماشای این فیلم تجربه ای است که تا مدت ها زیادی با شما خواهد بود.

محصول ۲۰۰۰

در حال حاضر این فیلم در رتبه بندی سایت IMDB در رتبه ۹۰ قرار دارد.

غمگین ترین فیلم مرثیه ای برای یک رویا

کارگردان: Darren Aronofsky

هنرپیشه ها :Ellen BurstynJared LetoJennifer Connelly 

عکس هایی از فیلم

غمگین ترین فیلم مرثیه ای برای یک رویا
غمگین ترین فیلم مرثیه ای برای یک رویا
غمگین ترین فیلم مرثیه ای برای یک رویا
غمگین ترین فیلم مرثیه ای برای یک رویا
غمگین ترین فیلم مرثیه ای برای یک رویا

لینک های فیلم

تریلر فیلم

صفحه فیلم در IMDB

صفحه فیلم در ویکی پدیا (فارسی)

صفحه فیلم در ویکی پدیا (انگلیسی)

فروش فیلم

گالری عکس

Metacritic

Rogerebert

جوایز فیلم

موسیقی متن

 

۲- فیلم سینمایی بیمار انگلیسی The English Patient

بیمار انگلیسی از فرمول عشق های زمان جتگ پیروی میکند. شکل گیری عشق در زمان جنگ یک فرمول کلیشه ای شده است اما بیمار انگلیسی به هیچ عنوان فیلمی بر اساس فرمول های مرسوم هالیوود نیست. آنتونی مینگلا کارگردان فقید این فیلم قدرت نمایی خاصی در تعریف داستانش میکند. داستانی که مدام با فلش بک ها تعریف میشود و وقتی آخرین فلش بک ها داستان را تمام میکند یکی از غمگین ترین فیلم های تاریخ سینما رقم میخورد.

فیلم بیمار انگلیسی جزو آن دسته از فیلم های سینمایی ست که به قدر غمگین تمام میشود که کارگردان بعد از اتمام داستان برای تخلیه روانی بیننده خودش چند نمای اضافه گنجانده است تا به مخاطب بگوید : زندگی همچنان ادامه دارد.

محصول ۱۹۹۶

برنده ۹ جایزه اسکار 

غمگین ترین فیلم بیمار انگلیسی

کارگردان: Anthony Minghella

هنرپیشه ها :Ralph FiennesJuliette BinocheWillem Dafoe 

عکس هایی از فیلم

غمگین ترین فیلم بیمار انگلیسی
غمگین ترین فیلم بیمار انگلیسی
غمگین ترین فیلم بیمار انگلیسی
غمگین ترین فیلم بیمار انگلیسی
غمگین ترین فیلم بیمار انگلیسی

لینک های فیلم

تریلر فیلم

صفحه فیلم در IMDB

صفحه فیلم در ویکی پدیا (فارسی)

صفحه فیلم در ویکی پدیا (انگلیسی)

فروش فیلم

گالری عکس

Metacritic

Rottentomatoes

جوایز فیلم

موسیقی متن

فیلم در شبکه های اجتماعی

 

۱- فیلم سینمایی خوان پسر فلورت Jean de Florette

شماره یک لیست غمگین ترین فیلم های تاریخ سینما فیلم مشهوری نیست اما شاهکار بی نظیری است که لیاقت جای گرفتن در ابتدای لیست را دارد. این فیلم بر اساس کتابی با همین نام اثر مارسل پانیول  به کارگردانی کلود بری  است.

فیلم در دو قسمت خوان پسر فلورت و دختر چشمه ساخته شده است. قسمت اول فیلم به قدری غمناک تمام میشود که شما در همان لحظه دلتان میخواهد قسمت دوم را شروع کنید اما کارگردان در انتهای قسمت دوم خواب ها برای مخاطب دیده است.  وقتی قسمت دوم فیلم نیز تمام میشود مخاطب احساس میکند نه تنها از غم قسمت اول رها نشده است که بر زخم هایش نمک پاشیده اند.

برای کسانی که دچار افسردگی هستند این فیلم پیشنها نمیشود و اگر تمایل دارند فیلم را ببینند لطفا با یک همراه فیلم را ببینند.

محصول ۱۹۸۶ کشور فرانسه

غمگین ترین فیلم خوان پسر فلورت

کارگردان: Claude Berri

هنرپیشه ها :Yves MontandGérard DepardieuDaniel Auteuil 

عکس هایی از فیلم

غمگین ترین فیلم خوان پسر فلورت
غمگین ترین فیلم خوان پسر فلورت
غمگین ترین فیلم خوان پسر فلورت
غمگین ترین فیلم خوان پسر فلورت
غمگین ترین فیلم خوان پسر فلورت

لینک های فیلم

تریلر فیلم

صفحه فیلم در IMDB

صفحه فیلم در ویکی پدیا (فارسی)

صفحه فیلم در ویکی پدیا (انگلیسی)

فروش فیلم

گالری عکس

Amazon

Rottentomatoes

جوایز فیلم

موسیقی متن

راهبری نوشته

 

سکانس پلان چیست ؟

پست شماره 14
  • تاریخ ارسال : سه شنبه 20 اسفند 1398
  • بازدید : 19 مشاهده

سکانس پلان چیست ؟

در صنعت فیلمسازی به آن برداشت بلند یا نمای بلند هم گفته میشود .سکانس پلان را به یک پلان می‌گویند که نسبت به یک پلان معمولی دارای مدت زمان بسیار طولانی‌تری است. در واقع برخلاف رسم معمول در سینما که پلان‌ها در مرحله تدوین کات می‌خورند، دربرداشت بلند، صحنه به صورت یک‌تکه فیلم‌برداری می‌شود و در آن هیچ کاتی وجود ندارد. در صنعت فیلم سازی به آن در زبان انگلیسی Long take  نیز گفته میشود.

 

 

سکانس پلان هایی که فراموش نمی شوند

 

https://moviedoc.ir/

5 Best Long Takes Ever Filmed پنج سکانس پلان درخشان تاریخ سینما

 

One story with 100 movies یک داستان و 100 فیلم