درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • bogartfilm

    bogartfilm

  • /bogartfilm.com/

    /bogartfilm.com/

  • Sabrina

    Sabrina

  • The Maltese Falcon

    The Maltese Falcon

  • https://bogartfilm.com/

    https://bogartfilm.com/

  • 1 کتاب 3 فیلم ، شبهای روشن

    1 کتاب 3 فیلم ، شبهای روشن

  • نقد و تحلیل سریال اوزارک، سریعتر و سرحال تر

    نقد و تحلیل سریال اوزارک، سریعتر و سرحال تر

  • سکانس پلان

    سکانس پلان

  • https://moviedoc.ir/wp-content/uploads/2020/05/MV5BZjg5OGUxMzMtZDVjOC00YzQ0LWE4ZTYtZWFlOTM4ODg2Y2ZjXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_SX1777_CR001777755_AL_-1024x435.jpg

    https://moviedoc.ir/wp-content/uploads/2020/05/MV5BZjg5OGUxMzMtZDVjOC00YzQ0LWE4ZTYtZWFlOTM4ODg2Y2ZjXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_SX1777_CR001777755_AL_-1024x435.jpg

  • فیلم سینمایی 1917 سکانس پلان باشکوه اما کم محتوا

    فیلم سینمایی 1917 سکانس پلان باشکوه اما کم محتوا

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن ، ۱۰ ژانر ۱۰ فیلم
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 20 فروردین 1399
  • بازدید : 35 مشاهده

معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن ، ۱۰ ژانر ۱۰ فیلم

 

معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن کار سختی است. تعریفی که از ژانر اکشن میشود اینگونه است.فیلم اکشن یا فیلم حادثه‌ای، یکی از ژانرهای فیلم است که در آن یک یا چند قهرمان اصلی با مجموعه‌ای از درگیری‌های فیزیکی، رزمی و جنگی روبرو می‌شوند. قهرمان اصلی فیلم برای پیروزی باید بر دشمنان خود غلبه کند. دوران رشد فیلم‌های ژانر اکشن بیشتر در دهه ۱۹۷۰ بوداست . اما این تعریفی که از ژانر اکشن میکنند خیلی ساده است. شاید تعریف دقیقی نتوان از این ژانر انجام داد. شاید بهترین کار توصیف حالت مخاطب است در یک جمله. فیلمی که مخاطب در زمان دیدنش در بدنش آدرنالین ترشح میشود. احتمالا بگویید این تعریف خیلی کلی است اما این یک تعریف نیست . این یک توصیف است.

در معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن سعی میکنیم فیلم هایی که فقط دارای صحنه هایی هیجان انگیز هستند را معرفی نکنیم. سعی میکنیم فیلم های برتر ژانر اکشن را به گونه ای انتخاب کنیم که آن فیلم ها کمی تفکر بر انگیز باشند. البته که در لیست ما فیلم هایی که این فاکتور را ندارند نیز گنجانده شده است.ذات این سینما وابستگی زیادی به فتح گیشه دارد. به صورتی که با ساخت یک فیلم پرفروش همیشه سعی در ساخت دنباله آن وجود دارد.

از هنرپیشه های معروف ژانر اکشن میتوان به این موارد اشاره کرد.

[caption id="attachment_891" align="alignnone" width="900"]معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن نمایی از فیلم مد مکس جاده خشم[/caption]

قبل از اینکه به سراغ معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن برویم ذکر این نکته لازم است. هر کدام از شما دوستان با تعدادی از این فیلم های اکشن در این لیست مخالفید و جایگزین هایی دارید که شاید از دید شما فیلم های اکشن قوی تری هستند. این لیست فیلم های اکشنی است که برای شخص من جالب بوده است و لیست شما مطمئنا متفاوت است.


10-  مکس دیوانه Mad Max معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

فیلم سینمایی مکس دیوانه را با دنباله چهارم آن مکس دیوانه: جاده خشم همه می شناسند. اما واقعیت این است که بهترین فیلم این چهارگانه قسمت اول این مجموعه است. فیلم سینمایی مد مکس در جهان پسا آخر الزمانی سپری میشود که تمدن بشری نابود شده است و تا چشم کار میکند بیابان است. قسمت اول این فیلم در زمان خودش سر و صدای زیادی به پا کرد و فروش زیادی هم داشت به طوری که دو دنباله برای آن ساخته شد. فیلمی در ژانر اکشن و علمی–تخیلی به کارگردانی جرج میلر  که در سال ۱۹۷۹ منتشر شد. مل گیبسون بازیگر اصلی این فیلم است. فیلم های مکس دیوانه ۲ و مکس دیوانه: در آن سوی تاندردوم نیز به بازیگری میل گیبسون در سال ۱۹۸۱ و ۱۹۸۵ ساخته شده است.

در تمام چهار قسمت فیلم بحران آب در کره زمین به خوبی نمایش داده شده است.

شاید باید به طرفداران قسمت چهارم حق داد که فیلم آخر را پسندیده اند اما دیدن قسمت اول این فیلم خالی از لطف نیست.

قسمت اول : Mad Max 1979

قسمت دوم : Mad Max 2: The Road Warrior

قسمت سوم : Mad Max Beyond Thunderdome

قسمت چهارم : Mad Max: Fury Road

کارگردان : George Miller

هنرپیشه ها : Mel Gibson. Joanne Samuel. Hugh Keays-Byrne

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb       Metacritic       Rottentomatoes         تریلر فیلم        گالری عکس        موسیقی متن         باکس آفیس


9- نابودگر ۲: روز داوری Terminator 2: Judgment Day   معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

اولین خصوصیت فیلم ترمیناتور2 روز داوری این است که اگر از شما بپرسند یک مجموعه فیلم معرفی کنید که قسمت دوم فیلم بهتر از قسمت اول باشد شما سریع  نام ترمیناتور به ذهنتان می آید. این فیلم مثل جنگ ستارگان انقلابی در جلوه های ویژه بود. کارگردان فیلم قبل از آنکه توسط تایتانیک و آواتار شناخته شود توسط ترمیناتور شناخته میشد. جیمز کامرون برای ساخت تایتانیک این مشکل را داشت که وقتی به کمپانی های فیلمسازی مراجعه میکرد مدیران بعد از خواندن فیلمنامه تارتانیک از او سوال می پرسیدند: پس انفجار و تعقیب گریزی ندارد این فیلم ؟

فیلم سینمایی ترمیناتور جنگ بین انسان ها و هوش مصنوعی است که توسط خود انسان خلق شده است.

مجموعه فیلم های نابودگر شش قسمت دارد

اما فقط قسمت دوم فیلم است که ارزش بالایی دارد. احتمالا شما سه قسمت پایانی این مجموعه را دیده باشید اما به شما پیشنهاد میشود قسمت دوم آنرا از دست ندهید.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 36 قرار دارد.

کارگردان : James Cameron

هنرپیشه ها : Arnold Schwarzenegger. Linda Hamilton. Edward Furlong

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


8- تغییر چهره Face/Off معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

در معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن به فیلمی سینمایی بر میخوریم که باعث خوشحالی است علارغم فروش بالایش قسمت دومی برای آن ساخته نشده است.فیلم سینمایی تغییر چهره یک فیلم اکشن و علمی تخیلی ساخته‌شده در سال ۱۹۹۷ و به کارگردانی جان وو است. در این فیلم بازیگرانی همچون جان تراولتا و نیکلاس کیج ایفای نقش کرده‌اند. بودجهٔ تغییر چهره حدود ۸۰ میلیون دلار بود و توانست با فروش بیش از ۲۴۵ میلیون دلار، موفقیت تجاری خوبی به‌دست بیاورد.

جان وو کارگردان چینی قبل از اینکه این فیلم را در هالیوود بسازد فیلم بسیار موفق Hard Boiled در کارنامه خود داشت. فیلم تغییر چهر فیلم کاملی است در ژانر اکشن. تقریبا هر چیزی که از فیلم اکشن توقع دارید در این فیلم وجود دارد. حرکت دوربین در فیلم بسیار زیبا و متناسب با فیلم طراحی شده است و موقعیت های خاصی در فیلم وجود دارد که برای همیشه در ذهن شما باقی میماند.

کارگردان : John Woo

هنرپیشه ها : John Travolta. Nicolas Cage. Joan Allen

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


7- جان سخت  Die Hard معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

انتخاب فیلم جان سخت به یک دلیل کامل مشخص است. قهرمان فیلم نیرو های ماورای طبیعی ندارد. در قسمت یک این مجموعه فیلم  ما با پلیسی سر وکار داریم که مثل یک آدم معمولی است و تنها چیزی که دارد جان سختی اوست. قسمت های بعدی که برای این فیلم ساخته شد به هیچ عنوان کیفیت فیلم اول را نداشت و فقط بخاطر گیشه چهار دنباله برای آن ساخته شد که سیر نزولی کیفیت این مجموعه فیلم کاملا مشخص بود.

این سری فیلم شامل پنج فیلم است

جان‌سخت ۱. جان‌سخت ۲ . جان‌سخت ۳. جان‌سخت ۴ . جان‌سخت ۵ 

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 125 قرار دارد.

کارگردان :  John McTiernan

هنرپیشه ها : Bruce Willis. Alan Rickman. Bonnie Bedelia

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Moviemeter       Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


6- فراری The Fugitive معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

فیلم فراری با بودجه ۴۴ میلیون دلار تولید شد و ۳۶۸ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار فروش کرد. این فیلم با اقتباس از مجموعه تلویزیونی دهه ۱۹۶۰، روی پرده رفت و به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های هریسون فورد تبدیل شد. فیلم فراری نه تنها فروش گیشه ۳۶۹ میلیون دلاری را از آن خود کرد بلکه با امتیاز ۹۴ درصد سایت راتن تومیتوز به یکی از فیلم‌های مورد پسند منتقدان نیز تبدیل شد.

این فیلم هیجان بسیار بالایی دارد و مانند فیلم قبل جان سخت قهرمانش یک سوپر قهرمان نیست بلکه یک آدم معمولی است که با هوش و درایت خودش را از مهلکه نجات میدهد. هریسون فورد و تامی لی جونز بازی های به یاد ماندنی در این فیلم انجام داده اند. تامی لی جونز برای این فیلم برنده اسکار نقش ملکمل مرد شد.

کارگردان :  Andrew Davis

هنرپیشه ها : Harrison Ford. Tommy Lee JonesSela Ward

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Moviemeter       Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


 

5- مأموریت: غیرممکن Mission: Impossible معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

عنوان سری فیلم‌های اکشن جاسوسی آمریکایی که بر اساس مجموعه تلویزیونی به همین نام ساخته شده‌است. تا کنون شش نسخه از این مجموعه به نام‌های مأموریت غیرممکن، مأموریت غیرممکن ۲، مأموریت غیرممکن ۳، مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح و مأموریت غیرممکن: ملت یاغی مأموریت غیرممکن:فال‌اوت ساخته و اکران شده‌است. تام کروز در نقش شخصیت اصلی داستان، مأمور مخفی ایتن هانت در تمام نسخه‌های فیلم حضور دارد.

قسمت اول این فیلم بهترین قسمت این مجمعه فیلم است اما اگر از طرفدارن پر و پا قرص این فیلم باشید مطمئنا قسمت های بعدی نیز برای شما بسیار خوش آیند است.

کارگردان : Brian De Palma

هنرپیشه ها : Tom Cruise. Jon Voight. Emmanuelle Béart

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


 

4- جیمز باند James Bond  معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

سری فیلم‌های جیمز باند، مجوعه‌ای از فیلم‌هایی است که براساس شخصیت داستانی خیالی به نام جیمز باند، مأمور سازمان ام‌ای۶ خلق شده‌است. جیمز باند در داستان بلندی که یان فلیمینگ نوشته بود با ۰۰۷ کدگذاری شده‌بود. نسخه‌های اولیه بر اساس داستان نگارش یافته توسط فلیمینگ و داستان‌های کوتاه بود؛ که البته بعدها دارای خط داستانی مستقل خودش شد. این سری فیلم، به عنوان یکی از طولانی‌ترین سری فیلم‌هایی است که در حال تولید می‌باشد.

در حقیقت معرفی یک فیلم مد نظر ما  در این لیست نیست. شما هر کدام از قسمت های این مجموعه فیلم را ببینید از آن لذت میبرید. به صورت سنتی درگیری در آب و برف و خشکی و همه مرز های جغرافیایی در این فیلم وجود دارد. معمولا این فیلم پایان خوبی دارد اما بعضی وقت ها این سنت نیز شکسته شده است.

برای اینکه یک فیلم از مجموعه 25 فیلم جیمز باند را معرفی کرده باشیم به سراغ قسمتی میرویم که در سال 2020 قرار است اکران شود.

زمانی برای مردن نیست No Time to Die

کارگردان : Cary Joji Fukunaga

هنرپیشه ها : Ana de ArmasDaniel CraigLéa Seydoux

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb           تریلر فیلم        گالری عکس   


3- سرعت  Speed معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

داستان این فیلم به اندازه کافی جذاب است . یک بمب در یک اتوبوس مسافربری درون‌شهری کار گذاشته شده و درصورت کاهش سرعت اتوبوس از حدی معین یا توقف آن، بمب منفجر خواهد شد و مأمور پلیس، جک تراوان (کیانو ریوز)، باید جلوی این انفجار را بگیرد و جان مسافران را نجات دهد. همچنین، آنی پورتر (ساندرا بولاک) به عنوان رانندهٔ اتوبوس به جک تراوان کمک می‌کند. این فیلم از نظر هیجان بسیار خوب کار شده است . شاید جلوه های ویژه فیلم برای حال حاضر کمی ساده باشد اما در زمان خودش جزو بهترین ها بوده است.

این فیلم برنده دو جایزه اسکار در سال 1994 شده است.

کارگردان : Jan de Bont

هنرپیشه ها : Keanu ReevesDennis HopperSandra Bullock

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


 

2- ماتریکس The Matrix معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

فیلمی اکشن علمی-تخیلی آمریکایی استرالیایی، به نویسندگی و کارگردانی واچوفسکی‌ها است که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. در این فیلم بازیگرانی همچون کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری-ان ماس، هوگو ویوینگ، جو پانتولیانو و گلوریا فاستر ایفای نقش می‌کنند. ماتریکس آمیزه‌ای از اکشن، هنرهای رزمی و یک فیلم‌نامه چندلایه است و یک جامعه پادآرمان‌شهر در آینده را به تصویر می‌کشد، که در آن درک واقعیت توسط انسان‌ها در دنیایی ساختگی به نام «ماتریکس» رخ می‌دهد، که به دست ماشین آلات هوشمند برای غلبه بر جمعیت انسان‌ها، شبیه‌سازی شده بود.

فیلم ماتریکس دارای دو دنباله با نام های ماتریکس: بارگذاری مجدد و انقلاب‌های ماتریکس که به هیچ عنوان توصیه نمیشود. هر چقدر ماتریکس یک در مواجهه اکشن و فلسفه خوب عمل کرده است در قسمت های بعد ضعیف تر شده است و متاسفانه در حال حاضر سازندگان آن دی پی ساخت قسمت چهارم آن  هستند.

قسمت دوم ماتریکس صحنه های اکشن خوبی دارد اما قسمت سوم تبدیل شده است به یک بازی کامپیوتری .

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 16 قرار دارد.

این فیلم برنده چهار جایزه اسکار در سال 1999 شده است.

کارگردان : Lana Wachowski . Lilly Wachowski

هنرپیشه ها : Keanu ReevesLaurence FishburneCarrie-Anne Moss

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس


1-شوالیه تاریکی  The Dark Knight معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن

در معرفی ده فیلم برتر ژانر اکشن مطمئنا فیلم شوالیه تاریکی در صدر لیست بهترین فیلم های اکشن قرار میگیرد. این فیلم سینمایی شاید در خیلی از ژانر های دیگر نیز بگنجد اما مطمئنا اگر آنرا در لیست برترین های اکشن قرار ندهیم به آن کم لطفی کرده ایم. این فیلم صحنه های اکشنش چندان مهم نیست. خود فیلم با فیلمنامه فوق العاده اش و بازی های شاهکارش یکی از بهترین های زمان ماست. مجموعه فیلم های بتمن را فراموش کنید . تعداد زیادی بتمن قبل از این فیلم ساخته شده است و یک دنباله دیگر نیز بعد از این فیلم اما هیچ کدام به هیچ عنوان با این فیلم قابل مقایسه نیستند.

قسمت اول بتمن آغاز می‌کند

قسمت دوم شوالیه تاریکی

قسمت سوم  شوالیه تاریکی برمی‌خیزد

یکی از بهترین بازی های نقش منفی تاریخ سینما توسط هیث لجر در این فیلم خلق شده است.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 4 قرار دارد.

این فیلم برنده دو جایزه اسکار در سال 2008 شده است.

کارگردان : Christopher Nolan

هنرپیشه ها : Christian BaleHeath LedgerAaron Eckhart

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes          تریلر فیلم        گالری عکس         موسیقی متن        باکس آفیس

مجموعه نوشته های صدسال سینما جهان قصد نقد و بررسی فیلم ها را ندارد. بیشتر قصدش معرفی ده فیلم برتر هر سال است. شاخصه برتر بودن فیلم سال معروف بودن آن فیلم در آن سال است. برای هر سال ده فیلم در نظر گرفته شده است. شروع نوشته صد سال سینما سال 1920 است. این به معنای آن نیست که فیلم های قبل از سال 1920 فیلم های بی ارزش هستند.

1920

1- The Cabinet of Dr. Caligari

ده فیلم برتر سال 1920

مطب دکتر کالیاری فیلمی است دارای دو شاخصه. یک : این فیلم یکی از تأثیرگذارترین آثار سینمای اکسپرسیونیسم آلمان است. دو: این فیلم و فیلم های هم دوره اش ظهور یک دیکتاتور را در بین  جنگ جهانی اول تا جنگ جهانی دوم را پیش بینی میکردند.

Director: Robert Wiene