درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • bogartfilm

    bogartfilm

  • /bogartfilm.com/

    /bogartfilm.com/

  • Sabrina

    Sabrina

  • The Maltese Falcon

    The Maltese Falcon

  • https://bogartfilm.com/

    https://bogartfilm.com/

  • 1 کتاب 3 فیلم ، شبهای روشن

    1 کتاب 3 فیلم ، شبهای روشن

  • نقد و تحلیل سریال اوزارک، سریعتر و سرحال تر

    نقد و تحلیل سریال اوزارک، سریعتر و سرحال تر

  • سکانس پلان

    سکانس پلان

  • https://moviedoc.ir/wp-content/uploads/2020/05/MV5BZjg5OGUxMzMtZDVjOC00YzQ0LWE4ZTYtZWFlOTM4ODg2Y2ZjXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_SX1777_CR001777755_AL_-1024x435.jpg

    https://moviedoc.ir/wp-content/uploads/2020/05/MV5BZjg5OGUxMzMtZDVjOC00YzQ0LWE4ZTYtZWFlOTM4ODg2Y2ZjXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_SX1777_CR001777755_AL_-1024x435.jpg

  • فیلم سینمایی 1917 سکانس پلان باشکوه اما کم محتوا

    فیلم سینمایی 1917 سکانس پلان باشکوه اما کم محتوا

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
معرفی ده فیلم برتر ژانر جنایی
  • تاریخ ارسال : یکشنبه 24 فروردین 1399
  • بازدید : 28 مشاهده

قبل از معرفی ده فیلم برتر ژانر جنایی اول به سراغ تعریف و مشخصاتی از این ژانر برویم. فیلم جنایی نام نوعی از ژانرهای سینمایی است. فیلمی که در آن جستجوی شخصیت اصلی فیلم، که معمولاً کارآگاه یا مأمور پلیس یا روزنامه‌نگار یا وکیل است، به افشای اسرار یک جنایت منتهی می‌شود. این فیلم‌ها به تاریخچه‌های واقعی جنایت‌ها، یا اقتباس از داستان‌های جنایی تبهکاران و جنایتکاران مافیا و… می‌پردازند. این ژانر شامل هفت زیر ژانر یا گونه هست. جنایی دلهره‌آور . جنایی ترسناک . نوآر . جنایی حقیقی . دزدی . کارآگاهی . mob . از نام همه زیر ژانر ها پیداست هر کدام در مورد چه چیزی هستند. اما mob. به فیلم هایی گفته میشوند که گنگستری اصیل هستند که نوعی دستگاه مافیا را شامل می‌شوند. بسیاری از آنها جنبهٔ اقتباسی دارند.

معرفی ده فیلم برتر ژانر جنایی

ده فیلم برتر ژانر جنایی

10- شهر خدا City of God ده فیلم برتر ژانر جنایی

فیلم تحسین شده  فرناندو میرلس کارگردان برزیلی. این فیلم به حق لایق تحسین است. فیلم شهر خدا داستان خشونت هولناکی است که در دهه 60 تا 80 میلادی در ریو دوژانیرو برزیل در حال وقوع است. صحنه هایی در این فیلم وجود دارد که با یک بار دیدن آن هرگز از ذهنتان محو نمیشود. خشونت یکی از مسائل دنیای مدرن ماست. خشونت بر علیه کودکان نوعی از خشونت موجود دنیای ماست. خشونت کودک علیه کودک شاید منزجر کننده ترین و آخرین پله خشونت است که هر انسانی را آزار میدهد.

فیلم شهر خدا تا روز ها میتواند ذهن شما را درگیر خودش کند.

این فیلم در چهار رشته جوایز اسکار سال 2002 نامزد شد. رشته های بهترین کارگردانی. بهترین فیلمبرداری. بهترین تدوین فیلمبهترین فیلم‌نامه اقتباسی اما هیچ یک از جوایز را به دست نیاورد.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 21 قرار دارد.

کارگردان : Fernando Meirelles

هنرپیشه ها : Alexandre Rodrigues. Leandro Firmino

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


9- بعدازظهر سگی Dog Day Afternoon ده فیلم برتر ژانر جنایی

بعد از ظهر سگی را میتوان در معرفی ده فیلم برتر ژانر جنایی جای داد. البته این فیلم سینمایی در ژانر دیگر هم قرار میگیرد. بعد از ظهر سگی یک فیلم صرفا جنایی نیست. یک فیلم اجتماعی است اما مضمون اول فیلم سرقت از بانک است. اگر این فیلم در لیست معرفی ده فیلم برتر ژانر جنایی نبود در حقش کم لطفی میشد. این فیلم یکی از ماندگار ترین بازی های  آل پاچینو و جان کازال است.

بعد از ظهر سگی داستان مردی به نام سانی، با بازی آل پاچینو، را روایت می‌کند که برای خرج عمل معشوق دوجنسهاش، با بازی کریس ساراندون، به کمک دوستش ساول، با بازی جان کازال، دست به سرقت بانک می‌زند، که به گروگان‌گیری و توجه پلیس اف‌بی‌آی، رسانه‌ها و مردم می‌انجامد.

این فیلم در مراسم اسکار 1975نامزد هفت جایزه اسکار شد اما تنها برنده اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال شد.

کارگردان : Sidney Lumet

هنرپیشه ها : Al Pacino. John Cazale. Penelope Allen

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


8- راشومون Rashomon ده فیلم برتر ژانر جنایی

داستان عدم قطعیت در همه چیز. هیچ چیز قطعی نیست حتی آنچه را که به چشم دیده ایم. داستان فیلم سینمایی راشومون داستان ساده ای است اما همین داستان ساده حرف های عمیقی دارد.  آکیرا کوروساوا  داستان فیلمش را به گونه ای تعریف میکند که هیچ وقت نتوانیم اصل واقعیت را بفهمیم. کوروساوا از ما میخواهد در مورد دنیای خودمان بیندیشیم. آیا تمام چیز هایی که ما فکر میکردیم درست هستند همچنان درست هستند؟ زاویه نگاه ما باعث برداشت غلط ما نشده است ؟این فیلم ارزش چند بار دیدن را دارد.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 125 قرار دارد.

کارگردان : Akira Kurosawa

هنرپیشه ها : Toshirô Mifune. Machiko Kyô. Masayuki Mori

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس

 


7- صورت‌زخمی Scarface ده فیلم برتر ژانر جنایی

وقتی بخواهیم راجب فیلم صورت زخمی صحبت کنیم کمی باید محتاط باشیم. اگر من بگویم یکی از زیباترین فیلم های ساخته شده در سینما آیا واژه زیبا مورد قبول است؟ آیا این فیلم زیباست ؟ در معرفی ده فیلم برتر ژانر جنایی مطمئنا یکی از آثار شاخص ژانر جنایی صورت زخمی است. ال پاچینو در این فیلم یکی از ماندگار ترین شخصیت های تاریخ سینما را با هنرنمایی اش به نمایش گذاشته است. به جای واژه زیباترین شاید باید از واژه ماندگار ترین استفاده کرد.

اگر بخواهید شاخص بودن دست اندرکاران فیلم را بسنجید همین بس که این فیلم  در سال ۱۹۸۳ میلادی به کارگردانی برایان دی پالما، نویسندگی الیور استون و بازی آل پاچینو ساخته شده است.

این فیلم به افرادی که مواد مخدر را ترک کرده اند به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود. میزان خشونت فیلم نیز بسیار زیاد است.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 105 قرار دارد.

کارگردان : Brian De Palma

هنرپیشه ها : Al Pacino. Michelle Pfeiffer. Steven Bauer

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


6- لئون حرفه‌ای Léon: The Professional ده فیلم برتر ژانر جنایی

فیلمی به نویسندگی و کارگردانی لوک بسون محصول سال ۱۹۹۴. شاید جالب باشد که تم اصلی این فیلم یعنی دختر تنها در میان آدم کش ها در بیشتر فیلم های لوک بسون به تصویر کشیده میشود اما هیچ وقت هیچ کدام از فیلم های قبل و بعد به اندازه این فیلم خوش ساخت و زیبا نبوده اند. در حقیقت لوک بسون خودش را مدام تکرار میکند تا به موفقیت فیلم لئون برسد اما همچنان از تکرار بهترین حالت خودش ناتوان است.  این فیلم به عنوان بهترین فیلم ژان رنو نیز شناخته میشود اما این پایان کار نیست. ناتالی پورتمن دختر بچه معصوم این فیلم بعد از اکران فیلم و استقبال جهانی مردم و منتقد ها تبدیل به یک ستاره گردید. البته که مثل لوک بسون ما همچنان ناتالی پورتمن را به عنوان ماتیلدا میشناسیم با اینکه تعداد زیادی فیلم بعد از لئون داشته است.

گری اولدمن نیز یکی از بهترین بدمن های تاریخ سینما را به تصویر کشیده است.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه  31  قرار دارد.

کارگردان : Luc Besson

هنرپیشه ها : Jean Reno. Gary Oldman. Natalie Portman

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


5- مخمصه Heat ده فیلم برتر ژانر جنایی

فیلمی است آمریکایی در ژانر جنایی و اکشن به نویسندگی و کارگردانی مایکل مان و تهیه‌کنندگی آرت لینسون. در این فیلم آل پاچینو و رابرت دنیرو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مخمصه اولین فیلمی بود که رابرت دنیرو و آل پاچینو در مقابل یکدیگر در سکانس‌هایی بازی کردند. البته ۲۱ سال قبل هردو در قسمت دوم فیلم پدرخوانده به ایفای نقش پرداخته بودند ولی در هیچ قسمتی از این فیلم در مقابل یکدیگر قرار نمی‌گرفتند.در فیلم پاچینو و دنیرو حدود ١٥ دقیقه در مقابل یکدیگر قرا می‌گیرند و این رویارویی دو غول بزرگ سینما در قرن ٢٠ را بسیاری از صاحبنظران و منتقدان فیلم و سینما رویارویی دو سبک مهم بازیگری یعنی سبک برون گرای پاچینو و سبک درون گرای دنیرو دانسته‌اند که در نوع خود یک کلاس بازیگری است.

شاه سکانس فیلم در حقیقت رویارویی پاچینو و دنیرو در این فیلم است. شاید در حال حاضر خیلی ها بگویند این دو نقش های زیادی بعد از این فیلم در کنار یکدیگر بازی کرده اند اما فیلم مخمصه زمانی ساخته شد که این دو بازیگر در اوج حرفه ای خود بودند. در زمان فیلمبرداری در زمانی که دنیرو و پاچینو در مقابل یکدیگر نشستند برای دقایقی تمام عوامل پشت صحنه فقط به تماشا اییستادند و کار را رها کردند و کارگردان همه را به خودشان آورد که زمان تماشا نیست زمان فیلمبرداری است.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 123 قرار دارد.

کارگردان : Michael Mann

هنرپیشه ها : Al Pacino. Robert De Niro. Val Kilmer

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


4-  در بروژ In Bruges ده فیلم برتر ژانر جنایی

در بروژ فیلمی نیست که بتوان به راحتی در مورد آن صحبت کرد. بعضی ها فکر میکنند فیلمنامه فیلم خیلی پراکنده است اما من میگویم بیش از آنچه بشود راجبش فکر کرد چفت و بست های محکی دارد. تکلیف خود فیلم با خودش روشن است و این مخاطب است که باید زحمت بدهد به خودش و ذهنش کلیشه ای خودش را کنار بگذارد تا بتواند یک فیلم به معنای واقعی کلمه مدرن را تماشا کند. وقتی بخواهید فیلم را در یک ژانر جای دهید فیلم از ژانر بیرون میزند. وقتی بخواهید فیلم را کمدی بدانید خون به چهره یکی از شخصیت های فیلم می پاشد. اگر بخواهید جنایی بدانید فیلم شما را با یک دیالوگ به خنده می اندازد.

انتخاب بازیگر ها در این فیلم فوق العاده است. صحنه هایی که با هوشمندی تمام نوشته و ساخته شده است یک اثر مدرن و به گفته بعضی ها پسا مدرن به شما عرضه میکند.

یکی از بدیع ترین صحنه های فیلم لحظه خودکشی کالین فارل است  و همکارش برندان گلیسون که میخواهد با اسلحه جلوی خودکشی او را بگیرد. در یک صحنه خاص مخاطب هم خنده اش گرفته و هم نگران است و هم غمگین.

کارگردان : Martin McDonagh

هنرپیشه ها : Colin Farrell. Brendan Gleeson. Ciarán Hinds

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


3- مظنونین همیشگی  The Usual Suspects ده فیلم برتر ژانر جنایی

مظنونین همیشگی فیلمی جنایی به کارگردانی برایان سینگر و نویسندگی کریستوفر مک‌کوری محصول سال ۱۹۹۵ ایالات متحدهٔ آمریکا است. بازیگران اصلی این فیلم استیون بالدوین، گابریل بیرن، بنیسیو دل تورو، کوین پولاک، چاز پالمینتری، پیت پاستویت و کوین اسپیسی می‌باشند. این فیلم در زمان خود برنده جوایز متعددی از جمله دو جایزهٔ اسکار شد. یکی برای بازی کوین اسپیسی در نقش مکمل و دیگری برای مک کوری برای فیلمنامه. این فیلم داستان پر پیچ و خمی دارد . فیلم به حالت فلش بک داستانش را میگوید. تنها نقطه ضعف فیلم که مطمئنا نقطه ضعف نیست این است که شما فقط یکبار میتوانید فیلم را ببینید. لذت دیدن فیلم در بار اول مانند خاطره ای خوش است از یک سفر رویایی.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 32 قرار دارد.

کارگردان : Bryan Singer

هنرپیشه ها :Kevin Spacey. Gabriel Byrne. Chazz Palminteri

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس


2- سکوت بره‌ها The Silence of the Lambs ده فیلم برتر ژانر جنایی

یک فیلم دلهره‌آور ترسناک روانشناختی به کارگردانی جاناتان دمی محصول سال ۱۹۹۱ ایالات متحده آمریکا است که بازیگرانی همچون جودی فاستر، آنتونی هاپکینز و اسکات گلن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ توماس هریس (۱۹۸۸ میلادی) ساخته‌شده و به هانیبال لکتر، نابغهٔ روان‌پزشکی، آدم‌خوار و آدم‌کش زنجیره‌ای می‌پردازد.

این فیلم در سال 1995 پنج جایزه اصلی اسکار را به خانه برد.جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای آنتونی هاپکینز. جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای جودی فاستر . جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی برای تد تلی . جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای جاناتان دمی و جایزه اسکار بهترین فیلم .

برای این فیلم قسمت دومی نیز ساخته شد که به هیچ عنوان ارزش قسمت اول را نداشت

یک سریال نیز بر اساس زندگی هانیبال لکتر ساخته شده است که آن هم ارزش چندانی در مقابل این فیلم ندارد.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 23 قرار دارد.

کارگردان : Jonathan Demme

هنرپیشه ها : Jodie Foster. Anthony Hopkins. Lawrence A. Bonney

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس 


1- هفت Seven  ده فیلم برتر ژانر جنایی

قاتل با ایمان که قتل های خود را بر اساس هفت گناه کبیره طرح‌ریزی کرده‌است: شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت. ستاره‌های این فیلم را برد پیت و مورگان فریمن، به همراه گوئینت پالترو، رونالد لی ارمی، جان کریستوفر مک‌گینلی، و کوین اسپیسی تشکیل می‌دهند. کارگردانی فیلم را دیوید فینچر بر اساس فیلم‌نامه‌ای از اندرو کوین واکر انجام داده‌است.

فیلمبرداری فیلم توسط داریوش خنجی به صورت دوربین روی دست فیلمبرداری شده است. آهنگساز فیلم هاوارد شور آهنگساز برجسته هالیوودی است. کارگردان فیلم دیوید فینچر. همه اینها را کناری بگذارید زیرا مهمترین وجه فیلم هفت فیلمنامه فوق العاده فیلم است.  اندرو کوین واکر  یکی از بهترین فیلمنامه های تاریخ سینما را نوشته است به صورتی که شما در پایان فیلم کاملا خلع سلاح میشوید.

کوین اسپیسی بدون شک یکی از بهترین بازی هایش را در این فیلم انجام داده است و نقش او یکی از بهترین نقش منفی های تاریخ سینماست.

این فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 20 قرار دارد.

کارگردان : David Fincher

هنرپیشه ها : Morgan FreemanBrad PittKevin Spacey

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb         Metacritic        Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس 

در پایان نقل قولی از ارنست همینگوی را می‌شنویم : «جهان جای خوبی است؛ و ارزش جنگیدن را دارد... من با قسمت دومش موافقم.»