درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • bogartfilm

    bogartfilm

  • /bogartfilm.com/

    /bogartfilm.com/

  • Sabrina

    Sabrina

  • The Maltese Falcon

    The Maltese Falcon

  • https://bogartfilm.com/

    https://bogartfilm.com/

  • 1 کتاب 3 فیلم ، شبهای روشن

    1 کتاب 3 فیلم ، شبهای روشن

  • نقد و تحلیل سریال اوزارک، سریعتر و سرحال تر

    نقد و تحلیل سریال اوزارک، سریعتر و سرحال تر

  • سکانس پلان

    سکانس پلان

  • https://moviedoc.ir/wp-content/uploads/2020/05/MV5BZjg5OGUxMzMtZDVjOC00YzQ0LWE4ZTYtZWFlOTM4ODg2Y2ZjXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_SX1777_CR001777755_AL_-1024x435.jpg

    https://moviedoc.ir/wp-content/uploads/2020/05/MV5BZjg5OGUxMzMtZDVjOC00YzQ0LWE4ZTYtZWFlOTM4ODg2Y2ZjXkEyXkFqcGdeQXVyNzI1NzMxNzM@._V1_SX1777_CR001777755_AL_-1024x435.jpg

  • فیلم سینمایی 1917 سکانس پلان باشکوه اما کم محتوا

    فیلم سینمایی 1917 سکانس پلان باشکوه اما کم محتوا

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
صد سال سینما: ده فیلم برتر سال 1922
  • تاریخ ارسال : پنجشنبه 28 فروردین 1399
  • بازدید : 30 مشاهده

صد سال سینما: ده فیلم برتر سال 1922. در سینما فیلم های برتر سال 1922 همچنان متعلق به سینمای آلمان است. سینمای آلمان با نسل سینماگران باهوش و همچنین جنبش اکسپرسیونیسم آلمان بر بام سینمای دنیا ایستاده است. سینمای آلمان به قدری موفق است که هالیوود و کمپانی هایش سعی میکنند دست اندر کار های سینمای آلمان را جذب خود کنند.نوسفراتو یکی از اولین های سینما در این سال توسط سینمای آلمان ساخته شد. شاید بپرسید اهمیت این فیلم چیست؟ کارگردان فیلم نوسفراتو فریدریش ویلهلم مورنائو است. این فیلم در سال ۱۹۲۲ بر اساس رمان دراکولا اثر برام استوکر ساخته شد. همچنین، این فیلم اولین فیلم تاریخ سینما در ژانر ترسناک است.

در سینما فیلم های برتر سال 1922 یا نشانه هایی از سینما آلمان است یا الگو هایی سینمای آلمان. فیلم های صامت این دوره برای مخاطبینش جذاب و چالش بر انگیز است. در سینما فیلم های برتر سال 1922 به یک مورد دیگر هم بر میخوریم. بیشتر فیلم هایی که در این سال تولید شده است سعی کرده اند از ادبیات و رمان های معروفش استفاده کنند. در حقیقیت تلاش برای پیوند ادبیات و سینما از همان سال ها شکل گرفت. شرلوک هولمز . رابین هود . داستان دو شهر . اتلو. از این دست فیلم های هستند.


1922

 

1- نوسفراتو Nosferatu صد سال سینما 1922

نوسفراتو فیلمی سیاه و سفید و در ژانر فانتزی/ترسناک است

فیلمی سیاه و سفید و در ژانر فانتزی/ترسناک است. کارگردان فیلم نوسفراتو فریدریش ویلهلم مورنائو .

این فیلم اولین فیلم ترسناک تاریخ سینماست.

فیلم نوسفراتو به دلیل استفاده از داستان دراکولای برام استوکر مورد شکایت حق کپی رایت قرار گرفت و مورنائو در دادگاه شکست خورد و محکوم شد به اینکه تمام نسخه های فیلم سوزانده شود.

خوشبختانه نسخه های قاچاق فیلم باقی ماند و علاقه مندان به تاریخ سینما میتوانند در حال حاضر فیلم را ببیند.

Director: F.W. Murnau

2- هکسان Häxan صد سال سینما 1922

هکسان دیگر فیلم ترسناک این دوره بود که متعلق به سینمای اسکاندیناوی است در این سال سر و صدای زیادی به پا کرد.

یک فیلم صامت نیمه‌مستند سوئدی-دانمارکی در سبک ترسناک و فانتزی به کارگردانی بنیامین کریستنسن است که سال ۱۹۲۲ اکران شد. از بازیگران آن می‌توان به کلارا پونتوپیدان و اسکار استریبولت اشاره کرد.

این فیلم چندبخشی که با نگاهی به رسالهٔ پتک جادوگران به‌منظور توصیف تصورات و توهمات منتهی به جادوگری ساخته شده، از متمایزترین آثار دورهٔ صامت و همچنین پرخرج‌ترین فیلم صامت اسکاندیناوی به‌شمار می‌رود. هکسان هنگام اکران در سوئد و دانمارک مورد تحسین قرار گرفت اما به‌خاطر نمایش تصاویر شکنجه، برهنگی و انحراف جنسی در آمریکا ممنوع و در دیگر کشورها به‌شدت سانسور شد.

Stars: Benjamin ChristensenElisabeth ChristensenMaren Pedersen

IMDB                تریلر


3- دکتر مابوزه: قمارباز Dr. Mabuse the Gambler صد سال سینما 1922

نخستین فیلم از سری فیلم های دکتر مابوزه است که توسط کارگردان اتریشی فریتس لانگ در سال ۱۹۲۲ ساخته و اکران شد. سری فیلم های دکتر مابوزه برگرفته از نوول های نوربرت ژاکه می باشد.

این فیلم صامت بوده و با نرخ ۱۶ فریم بر ثانیه فیلمبرداری شده است. فیلم های بعدی سری دکتر مابوزه عبارتند از : آخرین وصیت‌نامه دکتر مابوزه (۱۹۳۳) و هزار چشم دکتر مابوزه (۱۹۶۰).

Director: Fritz Lang

4- رابین هود Robin Hood صد سال سینما 1922

رابین هود  فیلمی به کارگردانی آلن دوان است که در سال ۱۹۲۲ منتشر شداما به دو دلیل در تاریخ سینما مشهور است. یک: اولین فیلمی است که تا بحال در هالیوود اکران عمومی داشته است. دو: بودجه فیلم یک میلیون و نیم بود اما در سینما های امریکا و کاناداد فقط توانست یک میلیون فروش از گیشه به دست بیاورد.

شاید در مقایسه با شکست های تجاری این سالها این ارقام به چشم نیایند اما در زمان خودش شکست تجاری عظیمی بوده است.

Director: Allan Dwan

Stars: Wallace Beery. Sam De Grasse. Enid Bennett

IMDB              تریلر


5- همسران احمق Foolish Wives صد سال سینما 1922

یک فیلم صامت در سبک درام به کارگردانی اریش فن اشتروهم است که در سال ۱۹۲۲ منتشر شد. این فیلم، اولین فیلم میلیون‌دلاری آمریکاست (بودجه بیشتر از یک میلیون دلار). این فیلم در سال ۲۰۰۸، توسط کتابخانه کنگره، برای حفظ در ایالات متحده، به عنوان فیلمی از نظر تاریخی، فرهنگی و زیبایی‌شناختی، درخشان، در فهرست ملی ثبت فیلم قرار گرفت.

این فیلم با نسخه اصلی ۳۸۴ دقیقه ساخته شد اما هرگز با این تایم طولانی به نمایش در نیامد. در حقیقت سینما در حال آزمایش و خطا بود تا بهترین فرمت هایش را پیدا کند.

Director: Erich von Stroheim

6- خون و شن Blood and Sand صد سال سینما 1922

Directors: Fred NibloDorothy Arzner

Stars: Rosa Rosanova. Rudolph Valentino. Nita Naldi

IMDB              تریلر


7- شماره ۱۳ Number 13 صد سال سینما 1922

استاد بزرگ هنر هفتم اولین قدم هایش را بر میدارد. این فیلم اولین فیلم رسمی آلفرد هیچکاک است. فیلمی است ثابت که از همان ابتدای فعالیت هیچکاک علاقه او به فیلم های جنایی و دارای تعلیق را نشان میدهد.

Director:Alfred Hitchcock

Writer: Anita Ross

8- الیور توئیست Oliver Twist صد سال سینما 1922

Director: Frank Lloyd

9- سالومه Salomé صد سال سینما 1922

فیلمی در ژانر جنایی، معمایی و درام به کارگردانی آلبر پارکر است که در سال ۱۹۲۲ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به جان باریمور، رولاند یانگ، کارول دمپستر، ویلیام پاول و هدا هاپر اشاره کرد.

Director: Albert Parker

IMDB              تریلر

صد سال سینما: ده فیلم برتر سال ۱۹۲۰

صد سال سینما: ده فیلم برتر سال ۱۹۲۱